گوناگون

بارور کردن ابرها هزینه بر است

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان از رد شدن سامانه بارشی از استان خبر داد.

“سیدمحسن موسوی” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، اظهارکرد: سامانه بارشی از استان همدان در حال عبور بوده و تا سه روز آینده جوی آرام و آفتابی در استان حاکم خواهد بود.

وی افزود: با عبور سامانه بارشی و پایدار شدن هوا دمای هوای استان همدان تا سه روز آینده کاهش می یابد.

موسوی تصریح کرد: میزان بارندگی در 24 ساعت گذشته در همدان 15.3 میلیمتر به ثبت رسید همچنین بیشترین بارش با 28 میلیمتر بارندگی مربوط به شهرستان ملایر بود.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته نهاوند 31 میلیمتر، تویسرکان هشت میلیمتر، کبودراهنگ 30 میلیمتر و فامنین 28 میلیمتر بارندگی داشته است.

این کارشناس در ادامه با بیان اینکه بارور کردن ابرها برای تعدیل خشکسالی راهکار مناسبی برای از بین بردن خشکسالی نیست، گفت: بارور کردن ابرها بسیار هزینه بر بوده در صورتی که طرح بارور کردن ابرها به صورت 100 درصدی اجرایی شود تنها پنج تا 10 درصد بر کاهش خشکسالی تاثیر می گذارد.

موسوی خاطرنشان کرد: حفر چاه‌های غیر مجاز بر خشکسالی تاثیر مستقیم داشته که متاسفانه در همدان این اتفاق به وفور دیده می شود.

وی گفت: میزان بارندگی‌ها طی یک ماه گذشته در همدان مطلوب بوده اما با توجه به خشکسالی چند سال اخیر شهروندان باید همچنان در مصرف آب صرفه جویی کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا