گوناگون

اوسط‌هاشمی: در حوزه فرهنگی کمبود برنامه داریم

استاندار سیستان‌وبلوچستان خواستار تشکیل کمیته شعر و ادب در کارگروه فرهنگ و هنر استان شد و گفت: متاسفانه ما در حوزه فرهنگ و ادب کمبود طرح و برنامه داریم و این کمیته می‌تواند با تهیه بسته فرهنگی به احیاء نقش اهل فرهنگ و تدوین سند جامع فرهنگی استان کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، علی اوسط هاشمی در نشست با شعرای استان اظهار کرد: هیچ طرحی نباید بدون پیوست‌های فرهنگی- اجتماعی باشد و این نقش را باید متولیان فرهنگ پررنگ کنند.

هاشمی گفت: امسال خارج از بودجه‌های تخصیصی 100 میلیارد ریال برای توسعه فرهنگ و هنر استان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص می‌یابد.

وی اظهار کرد: هشت میز برای توسعه استان تشکیل شده و یک میز به فرهنگ اختصاص خواهد داشت تا از ظرفیت تمامی هنرمندان در حوزه‌های مختلف برای واکاوی مشکلات استفاده شود.

استاندار سیستان‌وبلوچستان با تاکید بر ارزش و جایگاه قلم و کلمه گفت: نقش کلمه چون بارانی جاری بر افکار انسان است و هیچ چیز نمی‌تواند راه آن را ببندد.

وی افزود: شاعران در دل‌ها نقش می‌بندند و اگر نگاه مردم را یار سازند و دلی بدست آورند هیچ مانعی سد راه آنان نخواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان این نشست را نشستی متفاوت در دوره ده ماهه مدیریت خود در استان توصیف کرد و گفت: این نشست از جنس مردم است و ما به ارزش کلمه و برد آن ایمان داریم و معتقدیم که یک کلمه می‌تواند عالم را به آتش بکشد.

هاشمی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مقوله فرهنگ و نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ گفت: در استان اقتصاد به عنوان عامل رنج مردم مطرح است اما رهبر معظم انقلاب که همواره بر مقوله فرهنگ تاکید دارند با نامگذاری امسال اقتصاد را نیز زینت بخشیدند.

وی با بیان اینکه رهبر فقید انقلاب شاعری زیباکلام و بزرگترین سرمایه نظام بودند از شعرا خواست تا جامعه را هدف قرار داده و محافل فرهنگی را بسط و گسترش دهند.

در این نشست عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری بویژه در حوزه شعر و شاعری از برگزاری ششمین کنگره شعر سیستان و نخستین کنگره شعر بلوچستان امسال در زابل، سراوان و نیکشهر خبر داد و گفت: این برنامه‌ها تا پایان نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شوند.

وی همچنین برگزاری کنگره بزرگداشت “رییس‌الذاکرین” شاعر برجسته سیستان و بلوچستان و مرحوم “عبدالله روانبد” شاعر نام‌آور بلوچستان را از دیگر برنامه‌های مهم این اداره کل در نیمه دوم امسال ذکر کرد.

در ادامه نشست تعدادی از شعرای حاضر به خواندن اشعار خود و بیان مسائل و مشکلات این حوزه پرداختند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا