گوناگون

اولویت جهاد کشاورزی دماوند افزایش تولید محصول سالم است

81200266 5759216

ˈمحمد ترکیانˈ روز شنبه در گفت وگوی اخصاصی با ایرنا در هفته جهاد کشاورزی (21 تا 27 خرداد) با اشاره به ضرورت افزایش تولید سالم محصولات کشاورزی گفت: برنامه ریزی برای تکثیر پایه های پربازده در شهرستان در دستور کار جهاد کشاورزی دماوند قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع کشاورزی متاسفانه حدود 25 درصد از محصولات پس از هزینه و تولید از بین می رود، افزود: هدف جهاد کشاورزی شهرستان دماوند نگهداری صحیح محصول پس از برداشت و تبدیل است که تاکنون تعدادی مجوز صنایع تبدیلی و کنستانتره میوه در اختیار بخش خصوصی واجد شرایط قرار گرفته است.

سرپرست جهاد کشاورزی دماوند گفت: در روش تبدیل و اسلایس میوه (شسته شدن میوه های آسیب دیده در کارخانه با اوزون ) بقیه میوه ها به صورت برشی به منظور پیشگیری از هدر رفتن محصولات کشاورزی با قیمت مناسب توزیع می شود.

وی در خصوص ضرورت افزایش سردخانه در شهرستان دماوند گفت: افزایش سردخانه ها در سطح شهرستان موجب نگهداری مطلوب تر و جلوگیری از انتقال محصولات تولیدی به سایر شهرستان ها شده و فعالیت های اقتصادی و افزایش اشتغال و کسب درآمد بیشتر در شهرستان سبب می شود.

ترکان ظرفیت سردخانه های موجود شهرستان دماوند را 50 هزارتن اعلام کرد و افزود: فقط تولید محصول سیب درختی شهرستان در هر سال بالغ بر 300 هزارتن است که با توجه به دیگر محصولات تولیدی در شهرستان، در صورت افزایش سردخانه ها، ضمن ایجاد انگیزه بیشتر در کشاورزان می توان در توزیع به موقع و مورد نیاز منطقه و استان نیز برنامه ریزی کرد.

سرپرست جهاد کشاورزی دماوند بیان کرد: برای مدیریت ثروت شهرستان بهتراست فعالیت ها را سرعت بدهیم تا بخش زیادی از محصول سیب که هم اینک توان نگهداری آن را نداریم به خارج از شهرستان منتقل نشود.

وی با اشاره به ویژگی اشتغالزایی سردخانه ها گفت: بهره دهی خصوصیت دیگر سردخانه ها است زیرا با افزایش سردخانه ها و نگهداری میوه در منطقه قادر خواهیم بود با وجود این همه تولیدات محصولات باغی و زراعی و افزایش نقدینگی درمنطقه، بانک ها و منابع داخلی با واگذاری اعتبارات به کشاورزان در زمینه سرعت دادن به چرخه تولید همچنین در رونق بخشی امور کشاورزی نیز اقدام کنند.

تهرام/8128/1457/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا