گوناگون

اولین دیدار کری و عباس پس از مذاکرات سازش

373585 518رئیس تشکیلات خودگردان و وزیر خارجه آمریکا که هر دو روز گذشته به لندن سفر کرده‌اند، اواخر وقت چهارشنبه دیداری غیررسمی برگزار کردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا اواخر وقت چهارشنبه پس از ورود به لندن، به صورت غیررسمی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان، که او هم به انگلیس سفر کرده، انجام داد.

این اولین دیدار طرفین بعد از شکست مذاکرات سازش و پایان بی‌نتیجه بازه زمانی‌ 9 ماهه‌ای است که تابستان سال گذشته برای این مذاکرات تعیین شده بود.

عباس پیش از این اعلام کرده است که در دیدارهایش با کری، تلاش می‌کند حمایت او را از ائتلاف فتح و حماس جلب کند. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که پیشتر با خودداری از آزادی اسرای فلسطینی و ادامه شهرک‌سازی‌ها، مذاکرات را به شکست کشانده بود، به بهانه همین ائتلاف رسما گفت‌وگوها را متوقف کرده است.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا هم، پیش از سفر کری، اعلام کرده بود که وزیر خارجه آمریکا همچنان معتقد است که می‌توان مذاکرات سازش را از سر گرفت. با این وجود، به گفته وی، دیدارهایی که در لندن صورت می‌گیرد، بیشتر با هدف ارتقا روابط دوجانبه با فلسطینی‌هاست.

قرار است به زودی «زیپی لیونی» نماینده رژیم‌صهیونیستی در مذاکرات سازش نیز به لندن سفر کند. از همین رو احتمال برگزاری نشستی سه جانبه با حضور او، کری و عباس وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا