Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان به بهره برداری می رسد

اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان به بهره برداری می رسد . جالب است بدانید این تنها خبر رسمی در مورد تلاش‌های دولت آلمان برای نوآوری در حمل و نقل با قطار است . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

از ۲۰ تا ۲۳ ماه سپتامبر کشور آلمان میزبان نمایشگاه سالانه InnoTrans  در برلین بوده است . این نمایشگاه برای ارائه فناوری های پیشرو در صنعت حمل و نقل بصروت سالانه در این کشور برگزار می شود .

اولین قطار هیدروژنی جهان در حالی توسط شرکت فرانسوی آلستوم (Alstom) امسال در این نمایشگاه از اولین قطار هیدروژنی جهان به نام کورادیا آیلینت رونمایی کرده است که این قطار هیدروژنی با استفاده از پیل سوختی هیدروژن کار می‌کند. قطار کورادیا آیلینت بسیار با محیط زیست سازگار بوده بطوریکه تنها  بخار و آب را بصروت متراکم منتشر می‌کند.

یک منبع سوخت هیدروژنی بر  روی سقف قطار وجود دارد که نیروی پیل هیدروژنی را تامین می کند و به همین طریق انرژی الکتریکی تولید خواهد شد .شرکت آلستوم قصد دارد قطارهای هیدروژنی‌اش را جایگزین قطارهای دیزلی در سطح اروپا کند .

مسئولان بخش حمل و نقل دولت آلمان تعداد ۱۴ دستگاه از این قطار هیدروژنی را برای منطقه ساکسونی در شمال غرب آلمان سفارش داده اند و قرار است از اواخر سال ۲۰۱۷ این قطار ها وارد خطوط ریلی این منطقه شوند .

جالب است بدانید کار روی پروژه ساخت قطار هیدروژنی از سال ۲۰۰۴ و با معرفی مفهوم هیدریل توسط استن تامسون آغاز شد و نمونه های زیادی هم از آن تولید شد ولی این اولین بار است که چنین قطاری بصورت واقعی برای حمل و نقل مسافر روی ریل خواهد رفت .

با هم در میهن پست تصاویری از  اولین قطار هیدروژنی جهان را تماشا می کنیم.

 

منبع : theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا