گوناگون

ایجاد پارک طلا و جواهر در منطقه آزاد چابهار

چند سال پس از مطرح شدن طرح ایجاد پارک طلا و جواهر در منطقه آزاد چابهار، هفته دولت امسال، شاهد افتتاح اولین مجتمع طلا در منطقه آزاد چابهار بودیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، یکی از سرمایه‌گذاران بومی فعال در صنعت طلا و جواهر با ساخت اولین کارگاه طلاسازی در این منطقه، مبتکر چنین ایده‌ای شد و با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار با واگذاری زمین در پیکره یکم تجاری توانست اولین مجتمع طلا را ایجاد کند.

اولین مجتمع طلا با هدف راه‌اندازی پارک طلا با 4600 متر زیربنا میزبان غرفه‌ها و کارگاه‌های طراحی و ساخت طلا خواهد بود.

ایجاد صنعت طلا به همین جا ختم نمی‌شود و این منطقه علاوه بر اولین مجتمع طلا بزودی شاهد ایجاد کارگاه بزرگ دیگری به نام ” لاشار زمین” بوده که امید است کارگاه‌های دیگری هم بزودی به آن افزوده شود.

ایجاد اشتغال برای ده‌ها نفر و نیز انتقال فنون و نوآوری در طراحی و ساخت مصنوعات از کشور هند از جمله اثراتی است که صنعت جدید طلا در منطقه آزاد چابهار ایجاد خواهد کرد تا این منطقه اولین منطقه آزاد فعال در صنعت طلا سازی ایران باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه آزاد چابهار با برخورداری از پتانسیل‌های بسیار خوب قابلیت ایجاد شهرک‌ها و پارک‌های صنعتی – تخصصی را داراست.

همچنین در بخش صنایع سنگین اولین شهرک پتروشیمی (نگین مکران) در حال ساخت و ساز بوده و اخیرا موضوع ایجاد قطب سوم خودروسازی ایران نیز در این منطقه مطرح گردیده است.

به گزارش ایسنا، منطقه آزاد چابهار با ارائه مشوق‌های مناسب برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی همانند معافیت‌های مالیاتی، معافیت گمرکی ورود مواد اولیه و تجهیزات خارجی برای شروع فعالیت و … آماده میزبانی از فعالیت‌های مختلف اقتصادی در زمینه‌های صنعتی، خدماتی، بازرگانی و گردشگری است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا