گوناگون

ایجاد کوچکترین خلل در مسیر سرمایه گذاری یک خیانت بزرگ است

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی آقا محمدی پیش از ظهر چهارشنبه در کارگاه علمی، آموزشی و اقتصادی استان کرمانشاه اظهار داشت: لازمه رسیدن به استقلال برای هر کشوری دستیابی به استقلال اقتصادی است.

وی افزود: استقلال ایران در شرایطی به دست آمده که دنیا در جهت حل شدن در قدرت واحده یعنی آمریکا پیش می رود.

آقا محمدی گفت: هیچ کس شک ندارد که ایران از نظر سیاسی کاملا مستقل بوده و بر اساس اراده خود این مسیر استقلال را طی کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: زمانی کشورهای فرانسه و ژاپن برای خود کسی بودند، اما هم اکنون یک اراده مسلط اتفاق افتاده و آن آمریکاست و کشورهای مذکور تابع آمریکا بوده و کارهای خود را با این کشور هماهنگ می کنند.

وی افزود: در چنین شرایطی ایران خلاف جریان آب شنا کرده و جهت را تغییر داد که این نشان دهنده توان ملی است.

آقا محمدی با اشاره به اتفاقات منطقه، گفت: این اتفاقات در گذشته در کشور ما رخ داده است و ما همه آنها را از سر گذرانده ایم.

جانشین کمیسیون اقتصاد کلان بازرگانی و اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی ممکن است بارها زمین بخوریم، اما باید بلند شده و راه را ادامه دهیم.

وی گفت: در این مسیر باید جنگ اقتصادی را تشخیص داده و سرداران آن را بشناسیم.

آقا محمدی در ادامه با بیان اینکه نرخ رشد 4/8 درصدی در 40 سال نرخ رشد مناسبی است، گفت: برای ایران که قرار است در چشم‌انداز 20 ساله اداره منطقه را به دست بگیرد و جمعیت جوان را سر پا نگه دارد، این نرخ مطلوب نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت، سرداران صحنه اقتصاد را سرمایه گذاران عنوان و تاکید کرد: هر اداره، کارمند و مجموعه ای که کوچکترین مزاحمت و خللی را برای سرمایه گذاری ایجاد کند یک خیانت بی سابقه مرتکب شده که متاسفانه این مسئله مرتبا در حال شکل گیری است.

وی کار در صحنه اقتصادی و سرمایه گذاری را یک کار سخت دانست و گفت: اما با تلاش و برنامه ریزی این کار قابل شکل گیری است.

آقا محمدی با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی ما باید  به 8 درصد برسد، تصریح کرد: نمی توان قدرت منطقه ای بود اما در دریا و هوا حضور نداشت.

وی همچنین با بیان اینکه اخیرا رهبری نظارت بر  قوا را  به به مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض اختیار کرد، افزود: الان ابزار فراهم است و یک بسیج محلی نیز در استان ها که توان خود را برای توسعه به کار گرفته اند، ایجاد شده است.

جانشین کمیسیون اقتصاد کلان بازرگانی و اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برای رسیدن به نرخ رشد 8 درصد، باید سرمایه گذاری 12 درصد رشد کند.

وی با بیان اینکه باید در هرسال 300 هزار میلیارد توان سرمایه گذاری داشته باشیم، افزود: هر استان باید برنامه اش را مشخص و سهم هر استان نیز تعیین شود.

آقا محمدی گفت: کرمانشاهیان باید به سرمایه گذاری در استان خود روی آورده و شرایطی فراهم شود که غیر کرمانشاهیان نیز برای سرمایه گذاری در این استان راغب شوند.

وی با اشاره به اهمیت بازارچه پرویز خان تاکید کرد: میزان صادرات از این بازارچه باید از 2 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: عراقی ها در تلاش برای صادرات نفت خود هستند، لذا ما باید پیمانکاران خوبی داشته باشیم تا به عراق بفرستیم و جایگاه خوبی را برای خود ایجاد کنیم.

آقا محمدی تاکید کرد: اگر قرار است سوبسیدی بدهیم باید به کرمانشاه داده شود، چرا که بیکاری در این استان بالا و درآمد سرانه پایین است و خروج سرمایه نیز به میزان زیادی اتفاق می افتد.

وی همچنین با بیان اینکه کرمانشاه در تولید ناخالص ملی بدترین وضعیت را دارد و سهم آن 4/7 درصد است، افزود: نرخ رشد جمعیت نیز در استان پایین است که این مسئله به معنای مهاجرت مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان یادآور شد: در بحث اقتصاد مقاومتی، رشد پویا و تحقق اهداف چشم انداز و بهبود شاخص ها مد نظر است و اینکه با  استفاده از وضعیت موجود بتوانیم زمینه توسعه را فراهم کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا