گوناگون

آموزش پرورش و كمیته امداد خراسان رضوی تفاهمنامه امضا کردند

به گزارش خبر نگار مهر، علی اصغر رشید صبح چهارشنبه در مراسم زنگ عاطفه‌ها در دبستان شهید حاتمی مشهد گفت: در احادیث داریم كه كمك و برآوردن نیاز مومن از 10 حج ثواب بیشتری دارد و اگر ما مراسم حج را تحت پوشش خود قرار می‌دهیم باید این چنین جشنی را نیز به خوبی رسانه‌ای كنیم.

مشاور استاندار در امور اجتماعی ادامه داد: من توفیق دارم كه 5 سال در این مراسم حضور پیدا می كنم اما امسال با توجه به اینكه مراسم در فضایی آكنده از مهر، در محیط آموزشی و در یک مدرسه است حس ناب و ویژه ای دارد.

رشید اظهار داشت: خیرین مدرسه ساز با لطف خود، كاری را مثل حج انجام می دهند و شما، فداكاری و ایثار حضرت علی(ع) را عملیاتی می‌کنید كه این كار بسیار بزرگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم عنوان كرد: در دوسال گذشته در دو جشن عاطفه ها و نیكوكاری كه با همكاری كمیته امداد خمینی برگزار شد، 5 میلیارد تومان به دانش آموزان كمك شد كه امیدواریم این كمك  امسال به 10 میلیارد تومان برسد

سید جواد حسینی ادامه داد: امسال 380 خوابگاه شبانه روزی، 33 هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده و همچنین صد هزار دست لباس به دانش آموزان محروم تعلق گرفت كه از این تعداد 60 هزار دست از طرف رهبری، 10 هزار دست توسط تولیت محترم آستان قدس، 30 هزار نیز توسط خیرین مدرسه ساز اهدا شده است.

وی افزود: 13 درصد مدارس شبانه روزی و همچنین  80 درصد مدارس استثنایی استان توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است.

مدیركل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین گفت: امروز به اتفاق مدیر كل كمیته امداد خراسان رضوی، دو تفاهم نامه با موضوع استمرار جشن عاطفه ها و طرح سفیران احسان در دوره متوسطه امضا خواهد شد.

فشارهای اقتصادی و تحریم ها حس نوع دوستی مردم را کاهش نداده است

در این مراسم همچنین، علی اصغر حاج نقی مدیركل كمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی طی سخنانی، اجر ایثار و فداكاری را بیشتر از حج خواند و گفت: فكر مسئولین به ویژه مدیرکل آموزش و پرورش استان و همكاران ایشان این باشد كه با توجه به ظرفیت عظیم دانش آموزان شاهد بارش رفتارهای ایثارگری و فداكاری در بین دانش آموزان باشیم.

وی ادامه داد: اگر امروز در همه عرصه‌ها دارای توسعه و پیشرفت هستیم به بركت همین تعلیم و تربیت است و من به سهم خودم از همه عزیرانی كه در راه رشد و تعالی قدم بر می‌دارند، تشكر می‌كنم.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی بیان داشت: امروز و با جشن نیكوكاری و عاطفه ها، یكی دیگر از رفتارهای ارزشمند ملت ایران نمایان خواهد شد و به دنیا نشان می‌دهیم كه برخلاف نظر شما تحریم ها و فشارهای اقتصادی به هیچ عنوان حس انسان دوستی مردم ایران را كاهش نداده است.

وی با اشاره به اینكه هیچ دانش آوزی نباید به دلیل محرومیت از تحصیل باز بماند گفت: اگر امروز كمیته امداد و آموزش و پرورش در كنار هم قرار گرفتند  به این دلیل است كه استعداد های دانش آموزان نباید به دلیل محرومیت، نادیده گرفته شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا