گوناگون

جشن عاطفه‌ها در مدارس خراسان شمالی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح چهارشنبه جشن انسان دوستانه عاطفه‌ها باهدف کمک به دانش آموزان نیازمند در حدود هزار مدرسه خراسان شمالی آغاز شد.

امان الله حسین‌پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی در مراسم نمادین آغاز جشن عاطفه‌ها، با بیان این که امسال این جشن در هزار و 200 پایگاه در این استان برگزار می شود، اظهار داشت: چهارشنبه و در روز نخست این جشن در مدارس، روز پنج شنبه در شهرها و روستاها و روز جمعه نیز به محوریت مساجد جامع و مصلاهای نماز جمعه سطح استان برگزار خواهد شد.

به گفته وی به منظور برگزاری جشن عاطفه ها در سطح مدارس استان پیش تر 90 هزار پاکت‌‌ مخصوص جمع‌آوری کمک‌ در بین دانش‌آموزان خراسان شمالی توزیع شده است.

حسین‌پور با بیان این که در این استان هفت هزار دانش آموز و هزار و 600 دانشجو و طلبه نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و تقریبا به همین میزان دانش آموز و دانشجوی نیازمند غیرتحت پوشش وجود دارد، اظهار کرد: کمک های جمع آوری شده در جشن عاطفه ها در اختیار این دانش آموزان و دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: کمک های جمع آوری شده در هر مدرسه با عاملیت مدیران مدارس در اختیار دانش آموزان نیازمند همان مدرسه قرار داده می‌شود و در رابطه با مدارسی که دانش آموز نیازمند ندارند نیز با مدیریت آموزش و پرورش این کمک ها در بین دانش آموزان مدارس حاشیه شهرها توزیع می شود.

حسین‌پور با اشاره به استقبال فراوان مدارس و دانش آموزان از جشن عاطفه‌ها، اظهار داشت: اگر چه جشن عاطفه‌ها به صورت رسمی از امروز آغاز شده اما در بسیاری از مدارس استان این جشن از چند روز گذشته به صورت خودجوش از سوی معلمان و دانش آموزان برپا شده بود و همچنان ادامه دارد.

وی در مورد بیشترین نیازمندی دانش آموزان نیازمند نیز افزود: پوشاک و لوازم التحریر بیشترین نیازمندی دانش آموزان محروم این استان محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا