گوناگون

خراسان شمالي در اجرای طرح هادی 3 درصد از ميانگين كشوري عقب‌تر است

به گزارش خبرنگار مهر، علي محمدي مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي خراسان شمالي صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح‌هاي هادي در هشت روستاي خراسان شمالي به بهره برداري می رسد.

وی اظهار داشت: بهره برداری از این طرح های روستایی در شهرستانهای شيروان، اسفراين، مانه و سملقان، راز و جرگلان، بجنورد و فاروج انجام خواهد شد.

محمدي اعتبار اجراي طرح هاي هادي در اين تعداد روستاها را 33 ميليارد و 500 ميليون ريال از محل مصوبات سفر رهبري به استان اعلام كرد و گفت: با بهره برداري طرح هاي هادي در اين روستاها 915 خانوار برخوردار مي شوند.

مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان همچنين از مقاوم سازي نيمي از واحدهاي مسكن روستايي در استان خبر داد و گفت: تاکنون از مجموع 104 هزار واحد مسكن روستايي این استان، 53 هزار و 581 واحد مقاوم سازي شده است.

وي در خصوص سهميه امسال طرح ويژه مسكن روستايي در استان افزود: امسال پنج هزار فقره تسهيلات به بانك هاي عامل معرفي شده اند که به ازاي هر واحد مسكن روستايي 15 ميليون تومان با نرخ بهره پنج درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: خراسان شمالي در تهيه طرح هاي هادي دو درصد از ميانگين كشوري كه 76 درصد است جلوتر و در اجراي اين طرح‌ها سه درصد از ميانگين كشوري عقب تر است.

وی افرود: با اجراي طرح هادي در 21 روستای این استان و اتمام این طرح ها خراسان شمالی به ميانگين كشوري خواهد رسيد.

به گفته محمدی، تاکنون از محل اعتبارات مصوب سفر مقام معظم رهبری 15 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های هادی در روستاهای این استان جذب شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا