گوناگون

ظرفیت بزرگ دانشگاه شیراز باید در مسیر توسعه فارس بکارگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه شیراز تاکید کرد: بنا داریم از دانشگاه شیراز استفاده کنیم اما متاسفانه طی این مدت به دلیل وجود خرابی های بیش از اندازه نتوانستیم به این مهم توجه داشته باشیم.

وی افزود: دانشگاه شیراز گنجینه عظیم و ظرفیت بزرگ استان فارس است که باید از این مهم به بهترین شکل استفاده شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه دانشگاه شیراز موتور محرک جامعه است، یادآور شد: مسائل مختلفی در استان فارس وجود دارد که در این راستا یکی از موارد مسئله یابی و سپس پرسش کردن است.

احمدی تاکید کرد: مهمترین مشکل امروز استان فارس بیکاری است که باید از فرصت دانشگاه شیراز برای رفع این مشکل استفاده شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانشجو باید در مباحث مختلف جامعه مشارکت داشته باشد، گفت: آزاد اندیشی، مباحث سیاسی و… از جمله اولویت هایی است که باید در دانشگاه مد نظر قرار داده شود اما در کنار این باید به منافع ملی، مصالح ملی و امنیت ملی توجه داشته باشند.

استاندار فارس تصریح کرد: هیچ کشوری در دنیا بدون خط قرمز نیست و همگان مکلف هستند به قوانین آن کشور احترام بگذارند.

احمدی افزود: دانشگاه حق اعتراض دارد و باید به منافع کشور و مردم توجه داشته باشد.

وی یادآور شد: اگر حقی از کشور و یا مردم پایمال شد دانشجو و دانشگاه باید اعتراض کند اما با فکر و تدبیر نه اینکه در زمان حرکت اعتراضی مشکلی برای جامعه به وجود آید.

استاندار فارس در این خصوص مسئله گفتگوهای هسته ای را به عنوان مثال مطرح کرد و گفت: زمانیکه تیم مذاکره کننده با مشکلاتی فراوانی در حال مبارزه است اگر قرار باشد نقدی شود نباید باعث از بین بردن روحیه تیم ایران شود.

احمدی ادامه داد: سربازی که در سنگر مشغول مبارزه با دشمن است را نباید مورد انتقاد قرار داد و اگر هم قرار است نقدی روی دهد باید منصفانه باشد نه از روی دلواپسی انجام شود.

وی تاکید کرد: دانشجو باید علاوه بر روشن فکر بودن، روشن اندیش هم باشد تا بتواند مسائل را به خوبی تحلیل کنند.

در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه شیراز نیز گفت: دانشگاه مکانی برای آزاد اندیشی است و در این خصوص مسئولین دانشگاه هرگونه همکاری لازم را با دانشجویان انجام خواهند داد.

مجید ارشاد افزود: خدمت، برخورد کریمانه، احترام و رفع مشکلات دانشجویان اولویت اول در دانشگاه شیراز است که در این مسیر هیچگونه کوتاهی انجام نمی شود.

وی با اشاره به اینکه قفل بسیاری از مشکلات در دانشگاه ها باز می شود تاکید کرد: دانشگاه باید راهکار های حل مشکلات را به مسئولین ارائه کند که برای دست یابی به این مهم دانشجو باید از مباحث روز کشور و دنیا آگاهی لازم را داشته باشد.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: از هرگونه فعالیت علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دانشجویان حمایت می کنیم اما باید به قانون احترام گذاشت.

ارشاد افزود: مسئولین دانشگاه شیراز از برگزاری نشست و جلسات نقد و بررسی مباحث مختلف داخلی و خارجی حمایت می کنند.

وی یادآور شد: طی موافقت نامه همکاری که میان وزارت علوم و وزارت نفت بسته شده دانشگاه شیراز مسئولیت پژوهش و بررسی سه میدان نفتی را بر عهده گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا