گوناگون

ایده هایی برای یک ترکیب رنگی زیبا در دکوراسیون

 به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران،  انتخاب درست رنگ ها و اینکه از چه رنگ هایی برای طراحی اتاق ها استفاده می شود در زیباتر شدن خانه تاثیر بسزایی می گذارد .مهم آن است که از رنگ های مورد علاقه تان بهره ببرید و اجازه دهید تا تمامی خانه با توجه به سلیقه شما و همچنین سرشار از آرامش برایتان تزئین و طراحی شود. 

 
نمای خانه

استفاده ازرنگ های روشن برای نمای این ساختمان بسیار مناسب می باشد . درب ورودی به رنگ آبی مایل به سبز می باشد که باعث شده نمای این ساختمان مانند کارت پستارهای نقاشی شود . تضاد بین رنگ درب ورودی ورنگ پنجره ها باعث جذابیت بیشتر در نمای این خانه شده است. 

 

 

رنگ های مکمل 

در استفاده از رنگ فیروزه ای ویژگی های متعددی وجود دارد .به همین دلیل می توان در جاهای گوناگون مانند رنگ آمیزی آثار هنری ، کتاب ها و قاب ها از این تون رنگ استفاده کرد و اضافه کردن رنگ های سرد در کنار آن مانند تون خاکی برای ایجاد کنتراست و تعادل میان رنگ ها توصیه می شود.

  

 
دکور فصلی 

بازتاب رنگ بر روی بالش ها و پتو ها و ملحفه ها یک ترکیب رنگی زیبایی را به وجو آورده است. در اینجا رنگ یاسی به عنوان رنگ پایه در نظر گرفته شده اند. این رنگ یاسی برای صندلی ها و کتاب ها و خرده ریزهایی که در سراسر اتاق قرار دارند هم باید مورد توجه قرار گیرد. 

 

 

تنوع در رنگ ها

این آشپزخانه  شخصی نه تنها باید از زیبایی برخوردار باشد بلکه بیشتر از آن باید احساس آرامش و راحتی در آن مهیا گردد . تزئینات چوبی در اطراف پنجره ها و دیوارها و برنزه کردن وسایل فلزی تا حدود زیادی می تواند احساس آرامش را به این  اتاق اتنقال دهد ، در حالی که صندلی های فیروزه ای بسیار مهیج هم به آن کمک زیادی کرده است. نور طبیعی از پنجره ها می تابد و حس امنیت و شادی را افزون می کند.

 

 

نور آفتاب

نور آفتاب در سراسر روز از پنجره به اتاق ها می تابد . بهتر است میز ناهار خوری را کنار این نوع پنجره ها قرار داد تا از این رنگ طبیعی حاصل از نور خورشید بهره برد.

 

 

رنگ آبی

آماده کردن یک فضای مناسب و سرگرم کننده و در عین حال پر از آرامش برای صرف غذا نکته ی بسیار مهمی می باشد . رنگ آبی برای صندلی هایی از جنس مخمل به ایجاد این آرامش کمک زیادی خواهد کرد. در بافت فرش ها هم بهتر است از رنگ آبی استفاده شود.

 

 

ترکیب رنگ های گرم و سرد 

اگرچه استفاده از رنگ خنک فیروزه ای برای طراحی اتاق ها بسیار زیبا می باشد اما بهتر است در کنار آن و به عنوان مکمل از رنگ هایی با تن گرم مانند قرمز استفاده شود. این ترکیب رنگ ها معمولا برای  لوازم جانبی مانند قفسه ها ، بالش ها ، ظروف شیشه ای و صندلی ها استفاده می شود .اما از ترکیب این دو رنگ برای بعضی دیوارها هم می توان استفاده کرد .

 

 

 

حمام 

این حمام کوچک را باید بسیار ساده  طراحی کرد و باید از انواع رنگ های آرام برای دکوراسیون این اتاق بهره برد. قاب فلزی دور آینه و  شیر آب قوسی شکل که در یک مخزن ساده سفید رنگ قرار دارد در کنار دیوارهایی به رنگ سبز خاکی می تواند به زیبایی و تزئینات ساده این حمام اضافه کند.

  

 

دیوارهای تقسیم

اتاق هایی که بسیار بزرگ به نظر می رسند را باید به زیبایی به بخش های کوچکتر تقسیم کرد و در واقع آنها را به قسمت هایی از هم جدا تبدیل کرد .این کار به کمک یک دیوار آجری به زیبایی می تواند شکل بگیرد.

 

 

اتاق استراحت

در حالی که بهتر است برای طراحی تمامی اتاق ها از رنگ های بسیار زیبا و شاد استفاده شود اما توصیه می شود برای طراحی و تزئین اتاق استراحت از رنگ های خنثی استفاده شود تا از حالت هیجان درآمده و ایجاد حس آرامش در آن بیشتر شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا