گوناگون

ایرانیان مقیم صربستان اعیاد شعبانیه گرامی داشتند

81185384 5733030

به گزارش ایرنا، در این مراسم سفیر، رایزن فرهنگی، کارکنان سفارت و دیگرنهادهای جمهوری اسلامی ایران و شماری از ایرانیان مقیم و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) حضور داشتند.

مجید فهیم پور سفیر ایران در بلگراد با تبریک این اعیاد خجسته و با اشاره به اینکه امام حسین (ع) همه وجود خود را در راه خداوند متعال قرار داد،افزود: محبت به اهل بیت (ع) مهمترین و با ارزش ترین دارایی و میراث شیعیان است.

وی همچنین با ذکر روایاتی از معصومین (ع) گفت که نجات و رسیدن به بهشت و دست یافتن به حکمت و توکل کامل به خدا، همه از طریق محبت به اهل بیت امکان پذیر است.

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد هم در این آیین باشکوه ضمن تبریک این ایاد خجسته به ایرانیان و دیگر شیعیان در این جمع گفت: شعبان ماهی سراسر نور و روشنی است و پیشوایان بزرگی که در این ماه به جهان چشم گشودند، منشاء خیر و برکت بسیار بودند.

محمود شالویی در ادامه سخنانش با تاکید بر این که همه عرفا و صالحین با محبت اهل بیت (ع)توانسته اند به درجاتی والا برسند، افزود که شعبان ماه پیامبر(ص) است که بزرگداشت آن به همه مؤمنین سفارش شده است و همگان باید قدر آن را بدانند و از آن بهره بسیار ببرند.

در این مراسم برنامه های متنوعی از جمله مولودی خوانی، شعرخوانی و پخش سرودها و نماهنگ های ویژه جشن میلاد اجرا شد.

در بخشی از این مراسم مسابقه ای به شکل سئوال و جواب با همکاری رایزنی فرهنگی و سفارت کشورمان در بلگراد برگزار شد و به شرکت کنندگان در این مسابقه جوایزی اهدا گردید.

اروپام**2061** 1917

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا