گوناگون

ایران با 17 هزار شهید قربانی ترور است

خطیب جمعه شهرکرد با بیان اینکه رجایی دولتمردی بود که ایمان و باور به خدمت را در همه‌ی عرصه‌ها به نمایش گذاشت، گفت: اگر ثبات قدم و ایمان در خدمت‌رسانی حاکم باشد خدمت‌رسانی خالص و بی‌منت می‌شود و خدا صمیمیت مسئولان را در دل اهل ایمان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی چهارمحال وبختیاری- حجت‎الاسلام «محمدعلی نکونام»، نماینده‌ی ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد هفتم شهریورماه در خطبه‎های نماز جمعه با سفارش همگان به تقوای الهی به آیه‌های 16 و 17 سوره مبارکه الجن که می‌فرماید:«و این که اگر آنها (جنّ و انس) در راه (ایمان) استقامت ورزند، با آب فراوان سیرابشان می کنیم! هدف این است که ما آنها را بیازمائیم و هر کس از یاد پروردگارش روی گرداند، او را به عذاب شدید و فزآینده‌ای گرفتار می‌سازد! اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیات از زبان اجنه معارف بلندی را در عرصه‎های مختلف بیان می‎کند که مهم‌ترین آن استقامت در طریقی است که برای بندگانش برگزیده است.

نعمت وسیله آزمون و امتحان الهی است

وی زندگی گوارا و وفور نعمت را نتیجه ایمان و استقامت در مقابل سختی‎ها برشمرد و افزود: مومن باید بداند هرچه خدواند به او عطا کرده است وسیله آزمون و امتحان اوست چراکه خداوند می‌فرماید: انواع نعمت‌ها در این زندگی گوارا به انسان عطا می‌کنیم تا او را بیازماییم که آیا مقاوم است و استمرار به ایمان دارد یا ریزش می‌کند و به معاش خود می‌پردازد و از معاد غافل می‌شود.

حجت‎الاسلام نکونام امتحان و آزمون الهی را از برنامه‎های ثابت و مستمر خداوند دانست و تصریح کرد: خداوند در آیه‌ی 36 سوره قیامت می‎فرماید:«أَیَحْسَبُ الْإِنسَانُ أَن یُتْرَکَ سُدًی، آیا انسان می‎پندارد که رها می‎شود هرگز این‌چنین نیست»، خداوند به میزان راستگویی، صداقت و ماندگاری انسان علم دارد.

دولت و دولتمردان در آزمون پروردگار قرار دارند

وی هم‌چنین فرارسیدن هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر را یادآور شد و ضمن تبریک هفته‌ی دولت، افزود: دولت و دولتمردان باید بدانند در آزمون سخت پروردگار قرار دارند و خداوند آنان همانند مردم و ملت در برابر نعمت عظیم انقلاب می‏‌آزماید.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان، اظهار کرد: نعمت انقلاب با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست البته اگر بدانیم و درکش کنیم.

وی با اشاره به شخصیت شهید رجایی، تصریح کرد: باور امام راحل و مردم آن است که در میان دولت‌مردان، رجایی کسی بود که در این آزمون سربلند بیرون آمد و در همه‌ی عرصه‌ها ایمان و مقاومت نشان داد.

ثبات ایمان در همه مراحل از ویژگی‌های شهید رجایی بود

حجت‌الاسلام نکونام افزود: ثبات ایمان در همه‌ی مراحل، ویژگی مهم این شهید بود که امام خمینی(قدس سره شریف) نیز از این ویژگی به نیکی یاد کرد، چون رجایی از دستفروشی تا ریاست‌جمهوری تغییر نکرد و با همان ایمان و باور خدمت کرد.

به‌گفته‌ی وی، اگر ثبات قدم و ایمان در خدمت‌رسانی حاکم باشد خدمت‌رسانی خالص و بی‌منت می‌شود و خدا صمیمیت مسئولان را در دل اهل ایمان قرار می‌دهد.

امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: رجایی با عمر کوتاه دولتمردیش آنچنان اخلاص و صداقت را بر ایمان خود حاکم کرد و از خودش مراقبت کرد که برای همیشه محبتش در دل‌ها ماند و همیشه در تاریخ از او به نیکی یاد می‌شود.

حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر لزوم ثبات قدم و اخلاص دولتمردان در مکتب اسلامی، افزود: در هر دولتی خدمات ارزنده‌ای شده است که در یاد و ذهن مردم مانده است و در دولت جدید نیز در امور اقتصادی، برخی موضع‌گیری‌های خارجی و خدمات درمانی اقدامات مطلوبی شد که رهبر نیز از آنان به نیکی یاد کردند.

حج عرصه‌ی تازه متولد شدن است

وی هم‌چنین حج را از فرصت‎های بسیار مغتنم دانست و گفت: حج عرصه‌ی تازه متولد شدن است، چون خدواند در حج به حاجی و عمره‌گزار حیات می‌بخشد و مغفرت الهی را نصیبش می‌کند.

حجت‌الاسلام نکونام یادآور شد: حجاج باید بدانند سفیران کشور و نظام در عربستان هستند برهمین اساس باید آبروی اسلام و مکتب تشیع باشند.

وی روز هشتم شهریور را سالروز مبارزه با تروریسم برشمرد و با بیان اینکه ایران قربانی تروریسم است، گفت: تروریست مسأله‌ای است که کشور از ابتدای انقلاب تاکنون با آن دست برگریبان بوده است و تاکنون نیز برای حدود 17هزار شهید ترور در این کشور شناسنامه صادر شده است.

آمریکا و اسرائیل سردمداران تروریست هستند

حجت‌الاسلام نکونام آمریکا و اسرائیل را سردمداران تروریست برشمرد و افزود: این دشمنان اسلام با مکر و حیله خود را حامیان حقوق بشر می‌دانند و ما را تروریست معرفی می‌کنند در حالی که ما شاهد انواع کودک کشی‎های آنان در غزه بودیم.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: آنان خود را مدافع صهیونیسم معرفی کردند و حق را به آن دادند اما برنده‌ی این عرصه مقاومت بوده است، آنانی که بیش از 2000 شهید تقدیم کردند و پیروز شدند و اما همگان نابودی صهیونیسم را پس از 51 روز جنگ دیدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا