گوناگون

صبوری دولتمردان در برابر انتقادهای تخریب‌کننده برای حفظ آرامش است

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه دولتمردان بستر انتقادهای سازنده را ایجاد کنند، گفت: صبور بودن دولتمردان در برابر انتقادهای تخریب‌کننده، برای حفظ آرامش، ایجاد وحدت و از هم نپاشیدن شیرازه جامعه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌شمالی، حجت الاسلام «نوری» در خطبه‌ی نماز جمعه بجنورد با اشاره به نامه‌ی امام علی(ع) به مالک اشتر و 15 توصیه مقام معظم رهبری به دولتمردان خاطرنشان کرد: با رعایت این توصیه‌ها جامعه بیشتر به سمت اسلامی شدن پیش می‌رود.

وی ادامه داد: اگر دولتمردی خود را یک درجه بالاتر از مردم ببیند در اینصورت ویژه خواری پیش می‌آید و نمی‌توانند مردم را درک کند.

امام جمعه موقت بجنورد با بیان این نکته که یک دولتمرد در نظام جمهوری اسلامی باید بداند، جمهوری اسلامی هیچ امیدی جزء خداو هیچ ملت و دولت جزء خود را ندارد، ادامه داد: اگر این موضوع را درک نکنیم شکست برای نظام پیش می‌آید.

نوری با اشاره به انتقادات منصفانه و از سر دلسوزی به دولت و اینکه نقد منصفانه برای عشق به دین و مردم و برای پیشرفت جامعه است، افزود: باید یک دولتمرد علاوه بر ظرفیت بالا برای پذیرفتن انتقادات، بستر چنین انتقادهایی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه گاهی برخی انتقادها برای بی‌آبرو کردن رقیب و شکست آن است، خاطرنشان کرد: در این مورد یک دولتمرد باید با صبر و در عمل کارکرد خود را نشان دهد.

امام جمعه موقت بجنورد ادامه داد: با اشاره به اینکه وظیفه‌ی دولتمردان شناخت دشمن است، یادآور شد: زمانی که یک ملت همه‌ی اختیارات سیاسی و اقتصادی خود را به افراد منتخب از میان خود می‌سپارند، انصاف آن است که این افراد همیشه هوشیار باشند.

وی اظهار کرد: امروز همه دنیا و در رأس آن آمریکا و اسرائیل هر حرف و حرکتی که انجام می‌دهند به دنبال ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت بجنورد با بیان اینکه دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران باید بیداری و هوشیاری را در مقابل دشمن داشته باشند، ادامه داد: دولتمردان در مذاکرات و قراردادها برای جلوگیری از ترفندهای دشمن تفکر و تأمل کنند.

نوری با اشاره به الگوهای خوبی چون شهید رجایی و باهنر و شهید مطهری، گفت: این افراد کسانی هستند که برای اعتلا و پیشبرد نظام جمهوری اسلامی تمام زندگی خود را وقف کردند.

وی یادآور شد: نمونه‌ی بارز فعالیت شهید رجایی، سخنرانی قاطع و اعتماد به نفس و رسای او علیه نظام سلطه در سازمان ملل است.

امام جمعه موقت بجنورد گفت: دولتمردان باید نگاهشان چون شهید رجایی و باهنر باشد تا بتوانند موجبات سربلندی و عظمت نظام جمهوری اسلامی باشند.

نوری با اشاره به دهه‌ی کرامت که از اول تا 11 ذیقعده است، ادامه داد: این مدت فرصتی برای سخن گفتن در راستای توسعه‌ی فرهنگی و دینی است.

وی افزود: ان‌شاءالله که در همه‌ی حرکت‌های سیاسی، اجتماعی، حجاب و تدین بتوانیم حضرت معصومه را به‌عنوان الگو در نظر بگیریم.

امام جمعه موقت بجنورد گفت: بسیار شایسته است که استانداران و دولتمردان 15 توصیه مقام معظم رهبری را داشته باشند و در کارکردهای خود از آن استفاده کنند

نوری با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص اینکه فتنه و فتنه گران سال 88 برای همیشه خط قرمز هستند، افزود: کسی نباید در رسانه و یا جاهای دیگر در این خصوص چانه‌زنی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شاید در برخی موارد به کسانی از این فتنه‌گران مسئولیتی داده شود، ادامه داد: مسئولان اگر متوجه شدند باید با توجه به خط قرمزی که مطرح شد، این افراد کنار گذاشته شوند.

امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به پیروزی غزه و اینکه بار دیگر فرهنگ مقاومت و صبر و جهاد در مقابل دشمن پاسخ داد، گفت: در مقابل آن بسیاری از کسانی که در فلسطین بودند و مذاکره کردند به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند.

نوری گفت: باید این را درک کنیم که دشمن خونخواری چون آمریکا و اسرائیل در صورت فرصت نه رعایت حقوق بشریت و نه رعایت قراردادهای بین‌المللی را می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عمق جلادی انگلیس، فرانسه، آمریکا و اسرائیل را با پشتیبانی آنان از جنایت‌های داعش در سوریه می‌توانیم درک کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا