گوناگون

بزرگترین کارخانه آرد شرق کشور در سبزوار افتتاح شد

بزرگترین کارخانه آرد شرق کشور در سبزوار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌رضوی، «علی سبحانی‌فر» در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه‌ی آرد شرق کشور با بیان اینکه شهرستان سبزوار، ظرفیت‌های زیادی در حوزه صنعت و کارآفرینی دارد، اظهار کرد: این شهرستان می‌تواند با وجود این ظرفیت‌ها به یک منطقه صنعتی و بزرگ در شرق کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه با افتتاح این کارخانه شمار زیادی از جوانان می‌توانند به کار مشغول شوند، گفت: متأسفانه معضل بیکاری در سبزوار به یک کابوس تبدیل شده و ما امیدواریم بتوانیم در این زمینه با جذب سرمایه‌گذاران گام‌هایی را برداریم.

سبحانی‌فر با بیان اینکه سرمایه‌گذاران مختلفی در حال رفت و آمد به شهرستان هستند، افزود: باید از این فرصت‌های مهم برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در شهرستان تلاش کرد.

وی با بیان اینکه سبزوار از گذشته‌های دور بعنوان یک شهر غیرصنعتی و کشاورزی شناخته شده است، یادآور شد: متأسفانه این نوع نگاه باعث شده تا این منطقه دارای استعداد از وجود سرمایه‌های مادر محروم بماند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بخش کشاورزی منطقه نیز بعلت بروز خشکسالی از میان رفته و باعث شده تا بیکاری جوانان افزایش یابد، تصریح کرد: متأسفانه آمار بالای بیکاری جوانان در این شهر نگران‌کننده است و انتظار ما از مسئولان حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش صنعت و تولید است تا بتوانیم این معضل در شهرستان را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه بخش صادرات در شهرستان روند خوبی ندارد، ادامه داد: سبزوار باید به یک شاهراه تجاری در شرق کشور در زمینه‌ی توسعه‌ی تجارت با کشورهای آسیایه میانه و همسایه با استان تبدیل شود.

وی با اشاره به آغاز به‌کار عملیاتی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار خاطرنشان کرد: نبود صنایع تبدیلی در منطقه باعث شده تا محصولات و تولیدات کارآفرینان، تولیدکنندگان و کشاورزان سبزواری به صورت خام فروخته شود.

در ادامه این مراسم «علی جوانی»، مدیرعامل کارخانه آرد ستاره بیهق سبزوار با بیان اینکه این کارخانه بزرگترین کارخانه تولید آرد در شرق کشور است گفت: این کارخانه در سال 76 راه‌اندازی و مدتی تعطیل شد و با یک وقفه‌ی چندساله راه‌اندازی مجدد شد.

وی با بیان اینکه این کارخانه در مساحت هشت هکتار و دارای 6 طبقه ساختمان اداری است، ادامه داد: سیلوی نگهداری این مجموعه دارای 6500 مترمربع و با ظرفیت 110 هزار تن است که روزانه بیش از 250 تن تولید آرد دارد.

در ادامه این مراسم نیز «علی امیدبخش»، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار نیز با بیان اینکه سبزوار دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه صنعت و معدن است، گفت: صدور بیش رشد 7.2 درصدی جوازهای صادر شده در حوزه‌ی صنعت و معدن با سرمایه‌ی ثابت 7.5 برابری نشان از رشد این بخش در شهرستان سبزوار دارد.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری شهرک صنعتی شمار 2 سبزوار در زمینه ایجاد اشتغال در شهرستان بسیار موثر بوده است اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد استقرار واحدهای صنعتی مختلف در این شهرک احداث شهرک صنعتی شماره 3 در این شهرستان باشیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار با بیان اینکه جاذبه‌های معدنی فراوان در سبزوار آن را به قطبی برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است، یادآور شد: بعلت نبود سرمایه‌گذار و صنایع تبدیلی در شهرستان سالانه بیش از 2 میلیون تن مواد معدنی از شهرستان خارج می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا