عباس فیلسرایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به جابجایی سوخت در کشور از طریق خطوط لوله، نفتکش، واگن های مخزن دار و کشتی، اظهار داشت: حدود 10 هزار دستگاه نفتکش در قالب 400 شرکت حمل و نقل بخش خصوصی از طریق جاده ها حجم قابل توجهی از سوخت را حمل می کنند.
معاون مدیر تامین و توزیع در حمل و نقل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: در سال 1392، حدود 87 میلیارد لیتر سوخت از طریق مسیر جاده ای توسط نفتکش ها جابجا شد که این میزان نسبت به سال 91 حدود 3 درصد رشد را نشان می دهد.
فیلسرایی افزود: در سال گذشته 3 میلیارد لیتر سوخت نیز توسط 2 هزار و 500 واگن مخزن دار حمل شد که نسبت به سال 91 حدود 7 درصد رشد داشته است.
وی خاطرنشان کرد: واگن های مخزن دار برای حمل سوخت در مسیرهای دوردست و نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
معاون مدیر تامین و توزیع در حمل و نقل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: همچنین در سال گذشته 8 میلیارد لیتر فرآورده سوختی توسط 7 فروند کشتی جابجا شد.
فیلسرایی اظهار داشت: از کشتی ها برای سوخت رسانی به جزایر، شهرهای بندری و انتقال فرآورده های تولیدی پالایشگاه لاوان استفاده می شود.
وی اضافه کرد: صرفه اقتصادی و زیست محیطی سوخت رسانی با کشتی به بنادر جنوبی نسبت به نفتکش های جاده ای بیشتر است.
** میانگین عمر نفتکش ها 9 سال
معاون مدیر تامین و توزیع در حمل و نقل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: با اقداماتی که درخصوص نوسازی و تقویت ناوگان حمل ونقل سوخت کشور انجام شده میانگین عمر نفتکش های تدارکاتی (تریلرها) به 9 سال رسیده، در حالی که میانگین عمر کامیونهایی که در جاده های کشور تردد می کنندف حدود 16 سال است.
اقتصام(4)2022**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير
newsroom@irna.ir