گوناگون

ایران مهد آزادی بیان و قلم است/ ایران امروز با کسی شوخی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید رضا اکرمی عصر پنج شنبه در همایش سی سال مجاهدت های خاموش به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات در دانشگاه  سمنان اظهار داشت: وزارت اطلاعات باید هر سال کارنامه خود را مرور کرده و مردم هم در جریان قرار گیرند و ارائه گزارش امر مثبتی است که باید بدان توجه داشت.

 وی مهمترین وظیفه و رسالت وزارت اطلاعات را دشمن شناسی در سطح داخل و خارج از کشور عنوان کرد و افزود: انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمن دارد و وزارت اطلاعات باید به سراغ آنها برود.

اکرمی با اشاره به اهداف این همایش گفت: عملکردها باید شفاف ارائه شود و این همایش می تواند در زمینه آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم موثر باشد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: گاهی دشمن ابراز می‌کند که انقلاب را قبول ندارم و جبهه او مشخص است ولی بعضی‌ها در ظاهر دوست انقلاب هستند ولی در باطن دشمنی می‌کنند و باید مراقب آنها بود.

اکرمی با تاکید بر اینکه آزادی بیان امروز در کشور وجود دارد افزود: آزادی پس از بیان و همچنین آزادی پس از قلم هم باید باشد ولی نباید از خطوط قرمز عبور کرد.

وی گفت: برخورد با مال، جان، ناموس و آبروی مردم خیلی مهم است؛ خصوصا آبرو که باید مورد اهمیت قرار گیرد.

 رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه این خطوط قرمز در دیگر نقاط جهان نیز وجود دارد گفت: در هیچ کجا عبور از خطوط قرمز قابل تحمل نیست.

اکرمی نیروهای وزارت اطلاعات را به رعایت قانون و حفظ آبروی افراد توصیه کرد و افزود: همه باید به قانون احترام بگذاریم و نیروهای وزارت اطلاعات نیز باید به مساله تقوا و خود مراقبتی در کنار مراقبت از دیگران نیز توجه کنند.

وی با بیان اینکه ایران امروز بر قله اقتدار منطقه ایستاده است گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز با کسی شوخی ندارد و در کمال اقتدار و امنیت به کشور و نظامی تعیین کننده در منطقه تبدیل شده است.

وی با تقدیر از تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در حفظ و تقویت امنیت کشور گفت: با آگاه سازی و اطلاع رسانی از فعالیت ها می توانیم پیشگیری کنیم.

 رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: اصلی‌ترین مولفه در وزارت اطلاعات، خدمت به مردم و پیروی از منویات ولایت فقیه است که همیشه باید مدنظر قرار گیرد.

اکرمی تصریح کرد: حفاظت از مردم برابر توطئه‌ها و تهاجم گسترده دشمن امروز اهمیت بسیاری دارد و باید به دقت مورد نظر قرار گیرد.

مدیر کل اطلاعات استان سمنان نیز در این همایش افزود: وزارت اطلاعات در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی توانسته است وظایف خود را انجام دهد و در خدمت منافع ملی و کشورمان باشد.

وی ادامه داد: وزارت اطلاعات همواره در خدمت قانون اساسی، منافع ملی کشور و اصول و ارزش‌های اسلامی است.

 این مقام مسئول، وزارت اطلاعات را نهادی مردمی دانست و گفت: حفظ اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی، منافع ملی و قانون اساسی مهمترین وظایف وزارت اطلاعات است.

مدیر کل اطلاعات استان سمنان با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات تنها سرویس اطلاعاتی مردمی در جهان است گفت: قدرت، تاثیر گذاری و اقتدار وزارت اطلاعات به لحاظ پایگاه مردمی آن است.

وی تاکید بر شرع و اخلاق مداری را وجه تمایز وزارت اطلاعات با تمام سرویس های اطلاعاتی دنیا دانست و گفت: وزارت اطلاعات با تکیه بر مردم امنیت پایدار را در جامعه برقرار کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا