گوناگون

ایران هیچ تسلیحات وهواپیمایی به عراق نفرستاده‌است/ مصمم به تفاهم هستیم اما نه به هر قیمتی

به گزارش خبرگار مهر، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره ادعای رسانه‌های عربی و غربی مبنی بر اینکه ایران 7 جنگنده از جنگنده های پناهنده شده به ایران در جنگ عراق را به این کشور بازگردانده است، گفت: ایران هیچگونه تسلیحات و هواپیما به عراق ارسال نکرده است.

وی درباره شکاف‌های موجود در مذاکرات ایران و 1+5 بیان کرد: گفتگوها از 11 تیر ماه شروع شد و ما اعلام کردیم، آماده هستیم تا پایان تیر ماه و حتی فراتر برای اینکه به یک نتیجه عادلانه و پایدار برسیم، گفتگو کنیم.

افخم افزود: هیات ایرانی برای مذاکرات به وین رفتند و مذاکرات ادامه دارد. از موضوعات آسان به صورت طبقه‌بندی شده به سمت موضوعات سخت حرکت کردیم، در بخش‌هایی که طرفین دیدگاه های نزدیک داشتند، تفاهم شد. اکنون به موضوعاتی رسیدیم که اختلاف نظر جدی وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: پیشرفت در مذاکرات وجود داشته، اما کند بوده و امیدواریم با واقع‌بینی طرف‌های مقابل نسبت به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تصمیم عاقلانه گرفته شود.

وی تصریح کرد: در عین حال خبرهایی حاکی از اینکه وزرای خارجه آخر هفته به گفتگوها بپیوندند، وجود دارد. همانطور که آقای ظریف نیز گفتند پیوستن وزرا بخش زیادی بابت اطلاع از روند و تداوم رایزنی ها است.

افخم خاطر نشان کرد: مصمم هستیم که تفاهم حاصل شود، اما نه به هر قیمتی. اعلام آمادگی کردیم، گفتگوها را ادامه دهیم. امیدواریم در مقطع زمانی تعیین شده به توافق پایدار برسیم. هدف ما زمان نیست بلکه توافق مورد نظر است.

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا