گوناگون

ایزدی: غیرنظامیان همیشه مورد هدف آمریکا بوده‌اند

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با حضور “فواد ایزدی” کارشناس مسائل سیاسی و “عباسعلی منصوری” نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شب گذشته (12 تیر ماه) به بررسی حمله ناو جنگی آمریکایی(وینسنس) به هواپیمای مسافربری ایران پرداخت.
 
فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی در ابتدا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا آمریکا تاکنون اقدام به افشای اهداف خود از شلیک ناجوانمردانه به هواپیمای مسافربری ایرانی نکرده است؟ گفت: اگر به فعالیت‌های آمریکا از بدو تاسیس تاکنون دقت کنیم، مشاهده می‌کنیم که حمله به افراد غیرنظامی جزئی از سیاست‌هایش بوده است.
 
*غیرنظامیان همیشه مورد هدف آمریکا بوده‌اند
 
ایزدی با اشاره به اینکه آمریکا با افرادی که غیرنظامی هستند در طول تاریخ درگیر شده است، افزود: آمریکا در جنگ با ژاپن اقدام به بمباران هیروشیما کرده است، به گونه‌ای که غیرنظامیان همیشه مورد هدف آمریکا بوده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه آمریکا در جنگ ویتنام اقدام به نسل کشی کرده است، خاطرنشان کرد: آمریکا هربار که وارد جنگ می‌شود اقدام به کشتار غیرنظامیان می‌کند.
 
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در خلیج فارس با نیروهای ایرانی در آن دوران درگیر بودند، افزود: آمریکا آشکارا وارد جنگ ایران و عراق شده بود و به نفع صدام سکوهای نفتی ایران را مورد هدف قرار داد.
 
ایزدی با بیان اینکه آمریکا به عنوان نیروی دریایی در آن دوران در خدمت صدام بود، خاطرنشان کرد: هدف قراردادن غیرنظامیان بخشی از پروسه حضور آنها در منطقه بود.
 
وی افزود: دم‌دست ترین غیرنظامیانی که آمریکا می‌توانست آنها را پیدا کند مسافران بیگناه و مظلومی بودند که از بندرعباس به سمت دوبی در حال حرکت بودند.
 
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه به غیر از کشتی وینسنس دو کشتی دیگر هم با فاصله کم در منطقه بودند حضور داشتند، ادامه داد: دو کشتی دیگر از نظر قیمت و تجهیزات عقب‌تر از وینسنس بودند، این در حالی است که کشتی وینسنس از نظر تجهیزات بسیار مدرن و پیشرفته بود.
 
ایزدی با بیان اینکه کشتی وینسنس گرانقیمت‌ترین کشتی آمریکایی بود، ادامه داد: یک میلیارد دلار هزینه این کشتی بود، به گونه‌ای که از این رقم بیش از 400 میلیون دلار برای سیستم راداری کشتی هزینه صرف شده بود.
 
وی با بیان اینکه وینسنس پیچیده‌ترین و به روز ترین سیستم راداری را داشت، گفت: حرکت هواپیمای مسافربری ایرانی و جهت آن کاملا مشخص بود، به طوری که پرسنل کشتی به خوبی می‌توانستند تفاوت این هواپیما را با سایر هواپیماها به خوبی تشخیص دهند.
 
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند که هواپیمایی که 2000 فوت به ما نزدیک باشد خطرناک محسوب می‌شود، گفت: هواپیمای غیرنظامی ایرانیان 7000 فوت ارتفاع داشت.
 
ایزدی با تاکید بر اینکه قتل غیرعمد تبعاتی دارد و مشکل‌آفرین است، خاطرنشان کرد: فرمانده این کشتی 290 نفر را به اشتباه مورد کشتار قرار داد، این در حالی است که به این فرمانده که دارای خوی وحشی‌گرایانه بود جایزه داده شد و این جایزه بهترین جایزه نیروی دریایی آمریکا بود.
 
*آمریکا پس از گذشت 26 سال از سقوط هواپیمای مسافربری عذرخواهی نکرده است
 
وی ادامه داد: آمریکا پس از گذشت 26 سال از این حادثه همچنان عذرخواهی نکرده است، گفت: آمریکا مسئولیت این حادثه را نیز نپذیرفته است.
 
*آمریکا کارنامه ضد حقوق بشری را به اجرا گذاشت
 
کارشناس مسائل سیاسی سقوط هواپیمای مسافربری را یکی از برنامه‌های آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا کارنامه ضد حقوق بشری را از خود به اجرا گذاشته است.

این خبر درحال تکمیل است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا