Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ایستگاه فضایی چین و دوره جدیدی از اکتشافات نجومی ؟

ایستگاه فضایی چین و دوره جدیدی از اکتشافات نجومی تلاش و مقدمه ای است که چینی ها جهت ساخت رقیبی برای ایستگاه فضایی بین المللی در دستور کار دارند و در این مسیر در نظر دارد تا با سایر کشورهای جهان شریک شود.ب از چین به عنوان یکی از قدرت های مهم فضایی یاد می شود که به سرعت ایده های خود را در مدار زمین به واقعیت تبدیل می کند.در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ایستگاه فضایی چین اگر چه سال ها است جز یکی از اولویت های سازمان فضایی این کشور محسوب می شود اما می توان گفت ساخت این ایستگاه یکی از مهمترین پروژه های فضایی این کشور بوده که کارشناسان از آن به عنوان رقیب جدی ایستگاه فضایی بین المللی یاد می کنند. چرا که چین اجازه حضور در برنامه توسعه ایستگاه فضایی بین المللی را ندارد و این ممنوعیت از سوی دولت آمریکا وضع شده است.

ساخت ایستگاه فضایی چین اگر چه برنامه ای جدی در حوزه هوافضا برای این کشور محسوب می شود اما در این راستا آژانس فضایی سرنشین دار چین و اداره امور فضای خارجی سازمان ملل (UNOOSA) از آغاز یک برنامه مشترک خبر داده اند که به اعضای سازمان ملل این امکان را می دهد تا در ایستگاه فضایی چین آزمایشات مختلفی را انجام دهند.

ایستگاه فضایی چین
طرح مفهومی از ایستگاه فضایی چین

بد نیست بدانید که بر اساس این برنامه مشترک، کشورهای عضو سازمان ملل امکان اعزام فضانورد به ایستگاه فضایی چین را خواهند داشت. این ایستگاه فضایی پس از سال ۲۰۲۰ کار خود را آغاز خواهد کرد.

با این حال چین در نظر دارد که برای پیش برد برنامه ساخت – ایستگاه فضایی چین – تا اواخر سال جاری میلادی با آزمایشگاه های فضایی و ارسال  Tiangong-۲ به مدار زمین بتواند مهارتهای لازم برای ساخت ایستگاه فضایی اصلی این کشور مورد آزمایش قرار دهد.

منبع: zdnet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا