Mihanpostپیشنهاد سردبیر

اختراع باریک ترین منبع تغذیه خورشیدی

اختراع باریک ترین منبع تغذیه خورشیدی توسط دانشمندان کره جنوبی انجام گرفته است . این دانشمندان سلول های خورشیدی کوچکی تولید کرده اند که از اندازه یک تار موی انسان باریک تر است . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

قطر تار موی یک انسان حدودا بین ۴۰ تا ۶۰ میکرون است و حالا دانشمندان دانشگاه گوانگجو در کشور کره جنوبی سلول های خورشیدی تولید کرده اند که تنها یک میکرون قطر دارد . این سلول های خورشیدی ۱۵۰ برابر از نازکترین منبع تغذیه ساخته شده توسط بشر نازک تر هستند .

ویژگی حیرت انگیز دیگر سلول های خورشیدی جدید انعطاف بالای آنها است . سلول ها آنقدر انعطاف پذیر هستند که می توانید آنها را به دور یک میله با قطر ۱٫۴ میلی متر بپیچانید .

دانشمندان برای ساخت این منبع تغذیه خورشیدی جدید سلول ها را با استفاده از فناوری جوش سرد و در دمای ۱۷۰ درجه ای به یک صفحه نگهدارنده متصل کردند . فناوری جوش سرد باعث شد تا هیچ نیازی به استفاده از چسب یه هر ماده متصل کننده ای که قطر منبع را افزایش دهد نباشد . الکترود های انتقال انرژی  هم به پایه ی این نگهدارنده متصل می شوند.

اما کاربرد این اختراع جدید در چیست ؟ دانشمندان دانشگاه گوانگجو ادعا می کنند که با عرضه انبوه این سلول های خورشیدی جدید می توانند انقلابی اساسی در استفاده از گجت های پوشیدنی به پا کنند . تصور کنید بطور مثال ساعت های هوشمندی که احتیاج به هیچ باتری با شارژ شدن ندارن و فقط کافیست تا کمی در آفتاب قدم بزنید تا بتوانید از آنها استفاده کنید .

گفته شده که مقایسه  انعطاف پذیری سلول های باریک جدید نسبت به نسل قبلی خود مانند مقایسه انعطاف پذیری یک تکه کارتن محکم است با یک کاغذ . در حقیقت منابع تغذیه ای در حال اختراع شدن هستند که می توانیم آنها رو به دور یک مداد بپیچانیم.

در آینده ای نزدیک باید شاهد لباس هایی باشیم که می توانند انرژی مورد نیاز برای بسیاری از وسایلمان را تامین کنند .

باهم در میهن پست تصایری مفهمی از اختراع باریک ترین منبع تغذیه خورشیدی را تماشا می کنیم .

منبع : cemag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا