گوناگون

ایمان، رعایت عدالت و اخلاق نیکو از مهمترین ارکان قضاوت است

81216515 5787426

به گزارش ایرنا حجت الاسلام ˈحسین طاووسیˈ روز پنجشنبه در دیدار با رییس، قضات و کارکنان دادگستری ایرانشهر با گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود: یک قاضی همواره با توکل بر خداوند بلند مرتبه و رعایت عدالت می تواند بدور از هر گونه چشم پوشی و جانبداری اقدام به صدور رای کند.

وی با گرامیداشت ایام شهادت 72 تن از یاران امام (ره) بویژه شهید دکتر بهشتی و شهید مالکی فرماندار وقت ایرانشهر بیان کرد: رونق و توسعه هر جامعه ای در سایه امنیت محقق می شود و عملکرد دستگاه قضایی در ایجاد امنیت بسیار حیاتی است.

رییس دادگستری ایرانشهر نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های دستگاه قضایی این شهرستان گفت: در سال 92 17 هزارو 156 فقره پرونده به سیستم قضایی ایرانشهر وارد که از این تعداد 15 هزار و 256 فقره مختومه شده است.

ˈمحمدخالصیˈ پرونده های سرقت، سو مصرف مواد مخدر، مطالبات، اختلافات خانوادگی و معاملات خودرویی را بیشترین موضوع پرونده های ورودی به دادگستری ایرانشهر عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه درهای رافت و مهربانی نظام جمهوری اسلامی همواره برای متخلفان نادم گشوده است، اظهار داشت: در صورت تحویل سلاح از سوی افراد خاطی دستگاه قضایی ایرانشهر آمادگی دارد آنان را مورد عفو قرار دهد تا از رافت اسلامی برخوردار شوند و به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگردند.

رییس دادگستری ایرانشهر کمبود نیروی اداری را از عمده مشکلات حوزه قضایی ایرانشهر ذکر کرد و گفت: با این وجود دستگاه قضایی با اقتدار در مقابل هرگونه نا عدالتی و متخلفان از قانون ایستادگی می کند. ک/2

7314/7437 / 653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا