گوناگون

ایمنی در محیط کار نیازمند سرمایه های اجتماعی، فیزیکی و انسانی است

81154340 5677959

به گزارش ایرنا ˈرضا فرزانهˈ شامگاه سه شنبه در همایش ˈبهداشت حرفه ای و ایمنی در محیط کارˈ در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: زمانی که در یک کشور سرمایه های اجتماعی، انسانی و فیزیکی در کنار هم قرار گیرند، می توان شاهد رشد همه جانبه اجتماعی و اقتصادی در آن کشور بود.

وی افزود: رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشتی در محیط کار و زندگی از آسیب به خود و دیگران جلوگیری می کند که این شرایط توسط کارکنان و دولت فراهم می شود.

وی نقش دولت را در برقراری ایمنی در محیط کار مهم دانست و تاکید کرد: تامین امنیت شهروندان، انتشار پول و حفظ ارزش آن، تعریف حقوق مالکیت، تامین استانداردها و ایجاد نظام دادگستری قاطع، بی طرف، ارزان و در دسترس از وظایف دولت است.

فرزانه ابراز امیدواری کرد: با تعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارکنان از استانداردها و منافع به کارگیری آنها آگاه شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این همایش گفت: سازمان جهانی بهداشت امسال را سال ایمنی و بهداشت در استفاده از موادشیمیایی در محل کار نامگذاری کرده است.

دکتر ˈسیدعلیرضا مروجیˈ ضمن اشاره به شعار سال وزارت بهداشت مبنی بر ˈیک عمر سلامت با خود مراقبتیˈ افزود: خودمراقبتی بر رشد و شکوفایی صنعت و پیشرفت و توسعه سلامتی موثر و مقوله مورد نیاز شهروندان و صاحبان و شاغلان صنایع است.

وی یادآوری کرد: بخشی از سلامت با قانون و نظارت مسوولان و بخش دیگر نیز توسط کارکنان و پایبندی آنها به اصول ایمنی محقق می شود.

در این همایش از 60 نفر از مدیران برتر صنایع و کارشناسان بهداشتی کاشان قدردانی شد.

7429/545

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا