گوناگون

معلمان نقش مهمی در فرهنگسازی جامعه دارند

81154345 5677966

به گزارش ایرنا؛ نادر فخری شامگاه سه شنبه در یادواره بزرگداشت مقام معلم در سقز با اشاره به اینکه معلمان به عنوان نیروی محرکه فرهنگ، نقش بسزایی در توسعه فرهنگی دارند، افزود: این قشر از جامعه نقش مهمی در رشد، تعالی و اعتلای کشور دارند.

وی نیروی انسانی را مهمترین زیر ساخت اقتصادی توصیف کرد و گفت: معلمان باید در راستای توانمندسازی و ارتقای مهارت دانش آموزان تلاش کنند.

وی اظهار کرد: معلمان موظفند به منظور افزایش سطح سواد و معلومات، دانش محوری و کار جهادی را سرلوحه کاری خود قراردهند.

به گفته وی منابع انسانی به عنوان مهمترین سرمایه جامعه، نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

فخری نقش آموزش و پرورش در عرصه های اجتماعی و فرهنگی را مهم ارزیابی کرد و گفت: رشد و توسعه امروز جامعه مرهون خدمات ارزنده معلمان و اساتید است.

وی با اشاره به برنامه های دولت عدالت محور در راستای تحرک و پویایی اقتصادی کشور، بهبود شاخص های کلان اقتصادی برای تامین عدالت اجتماعی را مهم ارزیابی کرد.

فرماندار سقز هدف دولت تدبیر و امید را رفع بی عدالتی، افزایش مقاومت در برابر عوامل تهدید زا عنوان کرد و گفت: ایران توانسته در سطح جهانی به رتبه پانزدهم و شانزدهم دست یابد و در جهش علمی رتبه اول را کسب کند.

وی اجرای طرح نظام سلامت را در کشور مهم برشمرد و گفت: اصلی ترین اولویت های دولت یازدهم، رفع نگرانی مردم در حوزه سلامت است و بی تردید با اجرای این سیاست جایگاه بهداشت و درمان در کشور بیش از پیش ارتقا خواهد یافت.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سقز هم در این نشست توجه به محتوای کیفی برنامه ها، تمرکز بر آموزش خانواده در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آگاهی بخشی در زمینه مشکلات فضای مجازی را ضروری عنوان کرد.

مظفر رستمی افزود: ترویج فرهنگ مطالعه کتاب های غیر درسی در سال تحصیلی جدید در اولویت ویژه قرار خواهد گرفت.

در این آیین از چهار معلم ماندگار، 39 معلم نمونه شهرستانی، شش استاد بسیجی، چهار فعال فرهنگی بسیجی، 16 پیشکسوت فرهنگی، یک دانش آموز قهرمان کشوری مسابقات دو میدانی،

سه نفر از روسای ادارات و چهار نفر از همکاران نهضت سواد آموزی تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

همچنین در این مراسم از خانواده شهیدان محمد امین ساداتی، محمد علی براتی و ایرج ستاریان تجلیل و قدردانی بعمل آمد و تمبر یادبود چهار معلم ماندگار رونمایی شد.

شهرستان سقز در شمال غربی استان کردستان و 198 کیلومتری سنندج واقع شده است، این شهرستان بعد از سنندج دومین شهر پر جمعیت استان است.ک/2

7352/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا