گوناگون

ایمن‌سازی بندرترکمن و بندرگز در برابر سیل

رئیس اداره راه و شهرسازی بندرترکمن از اجرای طرح لایروبی و بازگشایی دهانه پل‌ها و احداث کانال با هدف پیشگیری از خسارات سیل در راه‌های اصلی شهرستان‌های بندرترکمن و بندرگز خبر داد.

پرویز مهماندوست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: با اجرای این طرح از ابتدای فصل تابستان تاکنون بیش از 50 دهنه پل در محور قدیم کردکوی و نوکنده بازگشایی و لایروبی شد و احداث بیش از دو کیلومتر کانال انتهای حریم از محدوده پل “اله دو” به رودخانه قره سو به پایان رسید.

وی ادامه داد: برای اجرای هر چه بهتر طرح مذکور علاوه برماشین آلات راهداری این اداره، از امکانات ستاد مدیریت بحران استان و فرمانداری بندرگز از جمله یک دستگاه بیل مکانیکی چرخ زنجیری استفاده شد.

مهماندوست اظهارداشت: احداث بیش از 20 کیلومتر کانال در انتهای حریم محور نوکنده به کردکوی، به منظور هدایت سیلاب‌ها و آب‌های سطحی به پل‌های بزرگتر مسیر در دستور کار است که بزودی اجرایی می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی بندرترکمن تصریح کرد: لایروبی دهانه پل‌ها و احداث کانال به علت نبود آب در مسیرها و مساعد بودن شرایط جوی در فصل تابستان موجب تسریع انجام کارها می‌شود.

مهماندوست اظهارامیدواری کرد که با تامین ادوات، اعتبار و همکاری لازم بتوانیم به موقع برای لایروبی و ترمیم سایر نقاط آسیب پذیر از جمله محور آسیب‌پذیر درازنو و راه‌های اقماری این منطقه و پل‌های گرجی محله، سالی‌کنده، محله، نوکنده و قره تپه اقدام کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا