گوناگون

این برخورد با رسانه در بورکینافاسو هم انجام نمی شود/ همشهری بولتن داخلی شهرداری نشود

به گزارش خبرنگار مهر غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در جلسه علنی روز سه شنبه شورا را تشکر از اعضای تیم ملی فوتبال برای بازی منسجم و هماهنگشان مقابل تیم آرژانتین گفت: این بازی مقتدرانه در عرصه بین المللی سبب نشاط اجتماعی و همبستگی ملی میان مردم شد.

وی ادامه داد: ورزش های عمومی مثل فوتبال انسجام اجتماعی را به دنبال دارد بنابراین سرمایه گذاری در این موضوع بسیار مثمر ثمر است.

وی از دولت درخواست کرد قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران تمدید شود و از اعضای تیم ملی نیز تقدیر شایسته به عمل آید.

انصاری در ادامه با انتقاد از نحوه برخورد خبری روزنامه همشهری در خصوص انعکاس مصوبات شورا گفت: روزنامه همشهری متعلق به همه مردم است و با منابع مردمی و بودجه عمومی شهرداری اداره می شود بنابراین نباید در صحت نیات به اهداف یک مجموعه عمل کند.

وی ابراز تاسف از اینکه روند علمی و حرفه ای از انعکاس اخبار در ماههای گذشته شاهد نبوده ایم گفت: در لایحه ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی در پایتخت با تیتری رفته است که شورا را در مقابل مردم قرار داده است.

وی از شهردار تهران خواست در بحث مدیریت روزنامه و شورای سردبیری توجه ویژه ای انجام دهد.

در ادامه محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورا با تایید سخنان انصاری گفت: این لایحه کار بسیار خوبی بود و مقابل سوء استفاده هایی که در زمینه تبلیغات محیطی می شد ایستاد.

وی درخواست کرد سخنگوی شورای شهر تهران به عنوان نماینده شورا در هیأت مدیره روزنامه همشهری عضو باشد.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه این لایحه سبب ارتباط نزدیک تر اصناف با مدیریت شهری شده است گفت: این مصوبه از پراکندگی فعالیتها در شهر جلوگیری می کند.

همچنین علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه نیز با اشاره به اینکه هدف شورا از تصویب این لایحه درآمدزایی نبوده گفت: در زمینه تبلیغات محیطی مصوبات زیادی وجود داشت که ما به وسیله این لایحه تمامی لوایح را ساماندهی کردیم.

پرویز سروری نیز در واکنش به انتقادات مطرح شده در خصوص روزنامه همشهری گفت: این گونه برخورد با رسانه در بورکینافاسو نیز انجام نمی شود. ما یک لایحه ای را مصوب کردیم و باید از آن دفاع کنیم. کار زیر میزی و غیر قانونی نبوده یک مصوبه است نه فرزند نامشروع که نشود از آن دفاع کرد. ما باید محکم پای مصوباتمان بایستیم. تنقیح قوانین مربوط به ساماندهی تبلیغات محیطی کار بزرگی است.

وی ادامه داد: بگذاریم رسانه نفس بکشد و این گونه با رسانه ای که حجم مناسبی است اخبار شورای چهارم را منعکس کرده برخورد نکنیم.

انصاری در پاسخ به سروری گفت: من انتقادی به لایحه مصوبه شورا نداشتم بلکه به نحوه انتخاب تیتر مشکل داشته و می گوید نباید این روزنامه به بولتن داخلی شهرداری تبدیل شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا