گوناگون

این سوزن‌ها زیبا می‌کنند!

یک فیزیوتراپ اظهار کرد: با استفاده از طب سوزنی می‌توان موجب افزایش زیبایی افراد شد.

دکتر مرتضی عزیزیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به فلسفه طب شرقی با استفاده از سوزن و از طریق تنظیم جریانات انرژی‌های مثبت و منفی بدن می‌توان زیبایی افراد را افزایش داد.

وی تصریح کرد: در فلسفه طب شرقی از جریانات انرژی مثبت و منفی با عناوین‌(یین و یانگ) نام برده شده که با فرو کردن سوزن در قسمت‌های خاصی از بدن که مسیر عبور این انرژی‌هاست، می‌توان چهره فرد را زیباتر کرد.

این فیزیوتراپ با بیان اینکه زیبایی هر فرد تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد، گفت: به طور مثال چنانچه فرد دچار اختلالات کبدی باشد قطعا نمی تواند رنگ پوست زیبایی داشته باشد و به همین علت با فرو کردن سوزن در قسمتی که می تواند موجب بهبود عملکرد کبد شود می‌توان موجب بهبود رنگ بدن و صورت افراد شد.

وی وجود کیسه صفرا و عملکرد درست آن را مانعی بر سر شل شدن و افتادن پوست دانست و اظهار کرد: در برخی موارد که کیسه صفرا خوب کار نمی کند پوست افراد شل می شود و زیبایی خود را از دست می دهد که در این زمان می توان با فرو کردن سوزن در قسمت خاصی از بدن عملکرد صفرا را بهبود بخشید و افتادگی پوست را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در برخی لکه های پوستی روی بدن که جریان خون را جذب نمی‌کند، می‌توان با فرو کردن سوزن در آن محل جریان خون را برقرار و لکه پوستی را بر طرف کرد.

عزیزیان با اشاره به تاثیر طب سوزنی در رفع چین و چروک و افتادگی پوست، اظهار کرد: برای این کار باید به فرد متخصص مراجعه کرد تا بداند که سوزن‌ها را به درستی در کدام منطقه باید فرو کند.

وی به عوارض طب سوزنی نیز اشاره و تصریح کرد: قطعا هر روش درمانی با عوارضی همراه است و در طب سوزنی نیز خون مردگی و آسیب عصب وجود دارد که یک حالت برق گرفتگی خفیف در فرد ایجاد می‌کند.

عزیزیان با بیان اینکه انجام طب سوزنی درد کمی دارد، اظهار کرد: سوزن های بکار رفته در این روش درمانی با سوزن‌های معمولی متفاوت بوده و قطر هر یک از آنها کمتر از یک تار مو است که تو پر بوده و به همین علت گوشت بدن را باخود بیرون نمی‌کشد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا