Mihanpostپیشنهاد سردبیرکامپیوتر

این ۱۰مورد را در ویندوز ۱۰ غیر فعال کنید

این ۱۰ مورد را در ویندوز ۱۰ غیر فعال کنید و خیال خود را از بابت بازدهی و امنیت حریم شخصی در این ویندوز راحت کنید . مواردی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد همگی از امکانات اضافی و غیر ضروری ویندوز ۱۰ هستند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

ویندوز ۱۰ در هنگام نصب این امکان را به کاربر می دهد که به تنظیمات برخی از امکانات پیش فرض درسترسی داشته و آنها را فعال و یا غیر فعال کند . البته این امکان فقط در هنگام نصب در دسترس نیست و می توانید پس از نصب ویندوز هم آنها را تغییر دهید . در این بخش مواردی وجود دارد که بهتر است برای افزایش سطح امنیت و همچنین سرعت سیستم خود آنها را غیر فعال کنید.

حذف تبلیغات در منوی استارت

در این ویندوز سیستم بصورت پیش فرض نرم افزار هایی را به شکل پیشنهادی در منو استارت شما نشان می دهد که تبلیغاتی بوده و در اکثر موارد به کار نمی آیند . شما با کمک تصویر زیر می توانید این بخش را غیر فعال کنید .

این 10 مورد را در ویندوز 10 غیر فعال کنید

غیر فعال کردن امکان اجرا نرم افزار ها در پس‌ زمینه

شما می توانید اکثر نرم افزارها را در ویندوز ۱۰ روی پس زمینه اجرا کنید این قابلیت می تواند برای شما دردسر ساز شود . مثلا نرم افزار بدون اجازه خود را آپدیت کرده و از پنهای باند شما می کاهد و یا باعث درگیر شدن سی پی یو شده و سرعت سیستم را پایین می آورد . با کمک تصویر زیر می توانید این بخش را غیر فعال کنید .

این 10 مورد را در ویندوز 10 غیر فعال کنید

غیر فعال کردن اخطار های آزار دهنده

جایی به نام Action Center در ویندوز ۱۰ قرار دارد که تمامی اعلان ها و اخطار ها در آن به نمایش گذاشته می شود اما همه آنها ضروری نبوده و بیشتر آزار دهنده هستند . با کمک تصویر زیر می توانید برخی از آنها که ضروری نیستند را غیر فعال کنید .

این 10 مورد را در ویندوز 10 غیر فعال کنید

غیر فعال کردن قابلیت Getting to know you

دستیار صوتی ویندوز ۱۰ ، کورتانا به اطلاعات شخصی شما تا  زیادی دسترسی دارد . مثلا تن صدای شما را می شناسد و نمونه ای از آن دارد ، با سابقه تایپ شما آشناست و حتی دست خط شما را هم دارد . خب این موارد می تواند نگران کننده باشد .در ویندوز خود همانند تصویر زیر وارد بخش مربوطه شده و آن را غیر فعال کنید .

این 10 مورد را در ویندوز 10 غیر فعال کنید

غیر فعال کردن آپدیت خودکار ویندوز

غیر فعال کردن این مورد بصورت کامل امکان پذیر نیست و البته چنین چیزی بسیار خوب است . بهتر است آپدیت را طبق زمان بندی هایی که خودتان تعیین می کنید انجام دهید . در این صورت در مصرف ترافیک خود صرفه جویی کرده اید .

غیر فعال کردن صفحه قفل

از آنجا که ویندوز ۱۰ بصورت یکپارچه برای تمامی پلتفرم ها طراحی شده در حقیقت دو صفحه قفل دارید یکی برای صفحه لاگین و دیگری برای صفحه قفل روی موبایل ها ، بصورت معمول همان صفحه لاگین برای امنیت کفایت می کند و شما می توانید ابتدا به بخش Windows Registry رفته و سپس اقدام به برداشتن صفحه قفل کنید .

غیر فعال کردن امکان اشتراک فایل برای به‌روزرسانی‌ها

در ویندوز ۱۰ شما می توانید آپیدت های ویندوز را با کامیپوتر های اطراف خود که دارای همین سیستم عامل هستند به اشتراک بگذارید . اگر این قابلیت برای سیستم شما کاربردی ندارد می توانید  آن را به راحتی غیر فعال کنید .به مسیر  Settings رفته روی  Update & Security کلیک کنید و در Advanced Option گزینه Choose how updates are delivered را انتخاب کنید.

این 10 مورد را در ویندوز 10 غیر فعال کنید

غیر فعال کردن تبلیغات هدفمند

ویژگی تبلیغات هدفمند به روی مرورگر های این سیستم عامل هم اضافه شده است .  هرچند این تبلیغات می تواند برای برخی کاربردی باشد شما می می توانید آن را غیر فعال کنید . وارد Settngs شده و در Privacy روی General کلیک کنید . در انتها نیز باید گزینه Let my apps use my advertising ID for experiences across apps را خاموش کنید. iاین 10 مورد را در ویندوز 10 غیر فعال کنید

رابط کاربری را ساده تر کنید

ویندوز ۱۰ دارای افکت های ظاهری زیادی است که گاهی این افکت ها سرعت سیستم را پایین می آورد .  جدا از بحث سرعت بسیاری دوست دارند تا ویندوز ۱۰ را بصورت ساده تری داشته باشند . برای ساده تر کردن رابط کاربری می توانید روی Start راست کلیک کرده و در گزینه‌ ی  System وارد Advanced system settings شوید . سپس به بخش Advanced رفته و در  Performance  وارد Settings شوید . حالا به تنظیمات همه افکت ها دسترسی دارید.

این 10 مورد را در ویندوز 10 غیر فعال کنید

غیر فعال کردن همگام‌سازی‌ ها

تنظیمات سیستمی، قالب‌ها، رمزهای عبور و حتی  تاریخچهٔ جستجوها  مواردی هستند که با نصب ویندوز ۱۰ روی کامپیوتر و گوشی شما همگام سازی می شوند . چنین چیزی چندان دلچسب نیست . برای غیر فعال کردن این مورد هم ابتدا باید به Settings رفته و در بخش Accounts به  Sync your settings تنظیمات همگام سازی را غیرفعال کنید . البته می توانید برخی از آنها را فعال نگه دارید .

این 10 مورد را در ویندوز 10 غیر فعال کنید

این 10 مورد را در ویندوز 10 غیر فعال کنید

منبع : cnet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا