Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکس

پیدا شدن الماس ارزشمند و گرانقیمت در یکی از پارک های ایالت آرکانزاس آمریکا !

پیدا شدن الماس ارزشمند و گرانقیمت در یکی از پارک های ایالت آرکانزاس آمریکا در حالی یک پدر و دختر را سورپرایز کرد که «دَن فرِدریک» و دخترش «لارِن» تمام مسیر شهر «رِنتون» ایالت واشنگتن تا پارک  Crater of Diamonds ایالت آرکانزاس را برای پیدا گنج طی کردند و این پدر و دختر درحالی موفق به کشف این الماس شدند که آن ها قبلابرای یافتن یاقوت، گارنِت و  تجربه جستجوی نیمی از آمریکا را  داشته اند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

برای دَن فرِدریک و دخترش لارِن که دو جوینده گنج هستند همواره پیدا کردن الماس اهمیت ویژه ای برایشان داشته و بعد از رسیدن به پارک Crater of Diamonds موفق شدند در کمتر از یک ساعت الماس ارزشمند و گرانقیمت ۲ قیراطی را بر روی زمین پیدا کنند.

الماس ارزشمند و گرانقیمت از یک طرف و از طرف دیگر پیدا کردن آن در پارک اگر چه جای تعجب دارد بلکه یافتن آن توسط  دو فرد علاقه مند به الماس که سال ها نیمی از آمریکا به دنبال آن گشته اند اثبات خوش شانسی و مهمتر از همه دستیابی به هدفی است که این پدر و دختر برای خود تعریف کرده اند .

اگر چه معمولا دو نفر در روز می توانند در پارک الماس ارزشمند و گرانقیمت پیدا کنند اما موارد یافت شده چندان بزرگ نیستند. یکی از مقامات رسمی پارک در این رابطه می گوید: ” دن فردریک بار دیگر خودش را ثابت کرد و توانست با کاوش های سطحی الماسی زیبا پیدا کند. این همان چیزی است که تمام جویندگان در این پارک آرزویش را دارند.”

سریع پیدا شدن چنین الماسی در نوع خود جالب است، زیرا آن ها در فضای ۱۵۲ هزار متر مربعی پارک پراکنده هستند. این منطقه بزرگترین و تنهاترین سایت الماس در سراسر دنیاست که عموم مردم می توانند به آن مراجعه کنند. در نشست خبری موضوع پیدا شدن گاه و بیگاه الماس هایی با این اندازه مطرح شد. به علت سنگین بودن الماس ها نسبت به اندازه شان، بارش باران گل و لای را کنار زده و آن ها را نمایان می کند. تابش خورشید نیز در پیدا شدن آن ها تاثیرگذار است.

این پدر و دختر نام «الماس خوش شانس» را برای یافته خود برگزیدند. این سنگ گران بها، رنگ سفید مروارید گونه دارد و مثلثی شکل به نظر می رسد.

افرادی که در این پارک به جستجو می پردازند، یافته های خود را نگهداری می کنند. خانواده فردریک هم این کار را انجام خواهند داد. ارزش الماس به عوامل مختلفی مانند برش، رنگ و قیراط بستگی دارد و قطعا ارزشی بیش از هزینه انجام شده برای یافتن آن خواهد داشت و البته دختر فردریک از این سفر ابراز رضایت می کند و آن را به عنوان خاطره ای خوب به شمار می آورد؛ به خصوص که توانسته الماس را همراه با پدرش پیدا کند.

 

منبع : mnn

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا