Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

دستگاه تصفیه هوا با ظاهری غول پیکر و جالب در هلند ساخته شد

دستگاه تصفیه هوا با ظاهری غول پیکر در حالی در کشور هند ساخته شده است که این دستگاه می تواند حجم بسیار بالایی از هوا را در مدت زمان بسیار کوتاهی از مواد سمی پاکسازی کند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

طبق آمار رسمی سازمان بهداشت جهانی سومین علت مرگ زودرس در سراسر جهان مربوط به آلودگی هوا است . حتی این آمار وجود دارد که در سال ۲۰۱۲ بیش از ۳ میلیون مرگ ناشی از مواد سمی موجود در هوا به ثبت رسیده است و جالب است بدانید بیش از ۹۲ درصد ما انسان ها در مناطقی زندگی می کنیم که ذرات آلوده و سمی در هوای آن وجود دارند .

دستگاه تصفیه هوا امروزه به عنوان یکی از فیلترهای مهم آلودگی در شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و طراحان و سازندگان این نوع از دستگاه ها نیز روز به روز در حال توسعه و ساخت تصفیه کننده های بهتر و کارآمد تری برای شهرهای آلوده جهان هستند.

در این میان گروهی از دانشمندان هلندی نیز با هدف کاهش آلودگی های هوا آن هم در ابعاد بسیار بزرگ ، دستگاهی شبیه به جارو برقی ساخته اند که می تواند هوایی معادل ۸۰،۰۰۰ متر مکعب را در هر ساعت بطور کامل از مواد سمی پاکسازی کند . فیلتر این دستگاه می تواند ۱۰۰ درصد مواد سمی ریز و ۹۵ درصد از مواد سمی کوچک را پاکسازی کند .

دستگاهی که این دانشمندان ساخته اند دارای یک فیلتر هشت متری از جنس فولاد بوده و به عنوان مثال می توان آن را روی یک ساختمان نصب کرد و این فیلتر ، هوای آلوده را از سمتی به داخل خود می کشد . سپس عملیات پاکسازی انجام شده و در نهایت از سمت مقابل هوایی کاملا پاک در محیط منتشر خواهد شد .

دستگاه تصفیه هوا تازه اختراع شده در حقیقت می تواند هوایی معادل ۳۲ استخر المپیک را پاکسازی کند . طبق اعلام شرکت سازنده  ، این دستگاه مناسب برای نصب در کنار ساختمان های بلند ، کارخانجات آلوده کننده هوا و همچنین خیابان های شلوغ و پر جمعیت است و به گفته دانشمندان این پروژه هوای اطراف دستگاه تصفیه هوا تنها تا شعاع ۳۰۰ متری پاک است و بعد از آن دیگر کاربردی ندارد .

با هم در میهن پست تصاویری از دستگاه تصفیه هوا با ظاهری غول پیکر را تماشا می کنیم.

منبع : natureworldnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا