Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرنرم افزار موبایل و تبلت

هک سایت‌ های دوربین دار ساده تر است !

هک سایت‌ های دوربین دار ساده تر است ! این عنوان مطلبی است که در خصوص هک های چند روز اخیر که باعث از دسترس خارج شدن سایت های آمازون و توئیتر شدند برای شما آماده کرده ایم . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

همانطور که می دانید جمعه گذشته در کشور آمریکا تعدادی از وب سایت های بزرگ و مشهور برای ساعاتی از دسترس خارج شدند . علت اصلی این اتفاق هک شدن دوربین های متصل شده به صفحات وب گزارش شده است .

اما روند این هک به شکلی است ؟

هکر ها پس از هک کردن و دسترسی به دوربین ها و دستگاه های متصل به صفحات وب از آنها برای ارسال درخواست هایی  به شرکتی که وب سایت های بزرگ را میزبانی می کنند استفاده می کنند  . چون تعداد این دستگاه ها بسیار زیاد است عملکرد شرکت ارائه دهنده سرویس را مختل کرده و کاری می کند که شرکت نتواند به هیچ وب سایتی ارائه سرویس کند . این هم نوعی هک سایت‌ محصوب می شود .

هک سایت‌ های دوربین دار ساده تر است !

حملات DDos  ؟

حمله منع سرویس یا همان حملات DDos دقیقا مشابه همین کار است . با این تفاوت که حالا دستگاه های متصل به اینترنت بسیار بیشتر از قبل هستند و اگر کسی به همه آنها دسرتسی پیدا کند و از طریق آنها درخواست هایی را برای شرکت هایی که این دستگاه ها به آن متصل هستند ارسال کند بطور قطعی شرکت ارائه کننده خدمات از دسترس خارج خواهد شد . چراکه امکان ارائه سرویس در یک لحظه به تمامی آنها موجود نیست . در اصطلاح به این اتفاق overload می گویند . به صورت ساده و تحت یک مثال ، کامپیوتر رومیزی و تا حدی ضعیف خانه را در نظر بگیرید در یک لحظه از او بخواهید یک بازی با گرافیک بالا را اجرا کند و در همان لحظه در خواست کنید نرم افزار قدرتمند دیگری را هم باز کند اگر چند در خواست قدرتمند دیگر هم از او داشته باشید کامپیتر بخت برگشته شما قطعا هنگ خواهد کرد و دیگر هیچ کدام از کارهایی که خواسته اید را انجام نمی دهد . شرکت ارائه کننده خدمات سرور به سایت های Netflix، Google، Spotify و Twitter دقیقا همین اتفاق برایش افتاده  .

هک سایت‌ های دوربین دار ساده تر است !

هک دستگاه های متصل به اینترنت چه خطر هایی می تواند داشته باشد؟

شاید از نظر شما یک هکر پس از هک کردن یخچال و یا دستگاه پخش کننده فیلم در خانه نمی تواند ضرر زیادی به شما بزند . اما مسئله اصلی اینجاست که او می تواند از چنین دستگاه هایی برای اجرای حملات Ddos  استفاده کند . در حقیقت آنها ارتشی پر قدرت از دستگاه های بدون قدرت برای انجام هک سایت‌ ها دارند .

هک سایت‌ های دوربین دار ساده تر است !

هک دستگاه های متصل به اینترنت چطور انجام می شود ؟

خیلی ساده … زمانی که شما نام کاربری و رمز عبور دستگاه خود را تغییر ندهید و در حالت پیش فرض قرار دهید کافیست آی پی دستگاه پیدا شده و رمز های پیش فرض روی آن تست شود . حالا دیگر دستگاه شما جزئی از ارتش زامبی هاست ! البته روش های پیشرفته تری نیز وجود دارند که یک هکر با کمک آنها می تواند به دستگاه های شما نفوذ کند . مانند استفاده از سرویس های SSH و telnet در این گونه موارد کار زیادی از شما بر نمی آید ، اما باز هم بهتر است یک حرفه ای به دستگاه های شما  نفوذ کند تا اینکه فردی که تنها با تست رمز های پیش فرض دستگاه شما را هک کرده به آن دسترسی داشته باشد !.

هک سایت‌ های دوربین دار ساده تر است !

بد افزار Mirai  چیست ؟

نرم افزار یا بهتر بگوییم بد افزار Mirai در صورتی که روی دوربینی نصب شود می تواند تا ۱۰۰۰۰۰ دستگاه را هک کند . حالا دیگر هکر ها از دستگاه های متصل به اینترنت و یا همان اینترنت اشیا برای اجرای حملات خود استفاده می کنند و چون تعداد دوربین های متصل به اینترنت بسیار بیشتر از سایر دستگاه ها است ، استفاده از Mirai  روی آنها به صرفه تر است !.

تا کنون اطلاعاتی از عوامل اجرا کننده حملات Ddos و هک سایت‌ ها در جمعه گذشته به دست نیامده اما چیزی که مشخص است کاربران و شرکت های ارائه کننده دستگاه های دارای اینترنت باید از حالا به فکر امنیت سایبری در دستگاه هایشان باشند در غیر اینصورت باید منتظر قطعی ها و اتفاقات بدتری باشیم .

منبع : cnet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا