Mihanpostپیشنهاد سردبیرمحيط زيست

جنین کوسه دو سر باعث شگفتی دانشمندان شد + عکس

جنین کوسه دو سری که اخیرا در آزمایشگاه کشف شده است در حالی چندان هم رخداد عجیبی در راستای تولد آبزیان به حساب نمی آید که تاکنون نیز موارد مشابه زیادی از تولد کوسه دو سر در نقاط مختلف دنیا دیه شده است. اما باز هم مشاهده کوسه دو سر خبر بود که باعث شگفتی بسیاری از محققان و دانشمندان زیست شناس در سراسر جهان شده است . در ادامه برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر با میهن پست همراه باشید .

جهش ژنتیکی یکی از موضوعات مهم در علم ژنتیک میان موجودات زنده محسوب می شود و علم ژنتیک نیز  به علل به وجود آمدن ناهنجاری ها در موجودات می پردازد و حالا دانشمندان آزمایشگاهی در اسپانیا به مسئله بسیار نادری در این حوزه برخورده اند .

جنین کوسه دو سر و مشاهده آن در تحقیقات و مشاهدات پژوهشگران در حالی موضوع عجیبی نیست که دانشمندان این آزمایشگاه با پدیده ای به نام دیسفالی که منجر به دو سر شدن کوسه ها می شود ، مواجه شده اند . البته بصورت کلی پیش از این هم محققان توانسه بودند کوسه هایی دو سر را در طبیعت کشف کنند . اما این نخستین بار است که دانشمندان جنین کوسه دو سر را در محیط آزمایشگاهی دیده اند.

این کشف آزمایشگاهی – جنین کوسه دو سر – می تواند اطلاعات زیادی را در مورد پدیده دیسفالی به دانشمندان دهد . جالب است بدانید تخم کوسه مذکور جنین کوسه ای از نوع گربه کوسه دم اره‌ای بوده که از داخل اقیانوس اطلس انتخاب شده و البته در حال انقراض است .

محققان این آزمایشگاه برای تحقیق و بررسی روی سیستم قلبی و عروقی این نوع  کوسه تعداد ۷۹۷ عدد تخم آن را از داخل اقیانوس جمع آوری کرده بودند اما تنها یک عدد از این تعداد با بقیه متفاوت بود . باید گفت که اکثریت تخم های هر کوسه قبل از متولد شدن شکار موجودات دیگری می شوند و تنها چند عدد از آنها بصورت سالم متولد می شوند.

در مورد این جنین کوسه دو سر توسط محققان اعلام شده است که هر کدام از سرهای جنین بصورت کامل دارای چشم ، دهان و مغز جداگانه هستند اما این جنین تنها دارای یک روده و یک جفت کلیه است.

جهش ژنتیکی بصورت دو سر شدن موجودات تنها در چند گربه ، مار ، کوسه و حتی انسان دیده شده است و اگر چه پدیده ای بسیار نادر در جهان محسوب می شود اما رخ دادنی است.

با هم در میهن پست تصاویر دیدنی از جنین کوسه دو سر را تماشا می کنیم.

 

منبع : sciencealert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا