Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

پنل‌های خورشیدی دیاکوا با ظاهری از سنگ و چوب !

پنل‌های خورشیدی دیاکوا با ظاهری از سنگ و چوب به تازگی توسط شرکت Indiegogo به بازار عرضه شده که مناسب برای استفاده روی پشت بام خانه ها است . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

خب بنظر من یکی از بزرگترین معایبی که پنل های خورشیدی دارند ظاهر عجیب و غریب آنهاست بطوریکه هیچ جذابیتی ندارند . اما به تازگی شرکت Indiegogo روی پروژه ای به نام پنل های دیاکوا سرمایه گذاری کرده که هدف آن ساخت پنل های خورشیدی با ظاهری جذاب از سنگ و چوب است .

پنل خورشیدی دیاکوا به گونه ای طراحی شده که می توان بدون اینکه مشخص شوند از آنها در سقف منازل استفاده کرد . این پنل ها در ظاهر ساختمان تغییر زیادی ایجاد نمی کند اما باعث می شود که بتوان از یک منبع انرژی تجدید پذیر در داخل خانه بهره برد .

پنل های خورشیدی دیاکوا در شکل های مختلفی از جمله آجرهای بتنی، توفال‌های سنگی و تخته‌های چوبی ساخته می شوند ، این پنل ها بسیار مورد توجه معماران سبک کلاسیک قرار گرفته و به اعتقاد آنها پنل های دیاکوا از آسیب بصری در ساختمان های کلاسیک جلوگیری می کنند .

طبق گفته شرکت Indiegogo هر یک از این پنل ها از مواد کاملا غیرسمی ساخته شده و قابل بازیافت نیز است .همچنین بسیار مقاوم  بوده و برای بکارگیری در سقف خانه ها مناسب هستند .

جالب است بدانید لایه اولیه به کار گرفته شده در ساخت پنل های دیاکوا مات بوده تا نور به داخل سلول‌ فتوولتائیک پنهان که در داخل قرار دارد نفوذ کند.

در حال حاضر نمونه های اولیه ساخته شده از پنل های دیاکوا  در اختیار سازندگان و برخی معماران قرار داده شده تا قدرت این محصول در حالت واقعی مشخص شود.

با هم در میهن پست تصاویری از پنل‌های خورشیدی دیاکوا با ظاهری از سنگ و چوب را تماشا می کنیم.

منبع : inhabitat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا