Mihanpostبرقپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

اولین نیروگاه بادی ، آبی جهان در آلمان ساخته می شود

اولین نیروگاه بادی-آبی جهان در آلمان و توسط مهندسان شرکت Max Bögl ساخته می شود . نیروگاه های بادی در حقیقت  یکی بهترین منابع تامین انرژی الکتریکی برای شهرها هستند اما مشکلات و معضلاتی هم دارند . به همین دلیل مهندسان این شرکت قصد دارند تا یک نیروگاه بادی-آبی بسازند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

یکی از بزرگترین مشکلاتی که نیروگاه های بادی در تامین انرژی الکتریکی دارند ، عدم پایدار بودنِ ولتاژ و انرژی تولید شده است . چراکه در برخی از فواصل زمانی در طول روز وضعیت آب و هوایی در حالت سکون قرار دارد و به عبارت دیگر بادی نیست که توربین ها را چرخانده و برق تولید کند .

حالا اما مهندسان شرکت آلمانی Max Bögl قصد دارند با استفاده از یک فناوری جدید یک نیروگاه سیکل ترکیبی البته با باد و آب بسازند. آنها برای ساخت این نیروگاه بلندترین توربین بادی جهان با ارتفاع ۱۷۸ متر را ساخته و قابلیت پمپاژ آب به ظرفیت ۶۰۰۰ مترمکعب را در آن قرار داده اند . یک ذخیره  ۳۴ هزار متر مکعبی از آب در کنار توربین ها قرار داده می شود و با کمک روش  تلمبه-ذخیره‌ای به وسیله آن در زمان هایی که وضیعت آب و هوایی در حالت سکون قرار دارد برق تولید خواهد شد .

البته باید گفت که نیروی لازم برای پمپاژ آب به بالای توربین ها نیز از طریق انرژی مازاد تولید شده در شبکه تامین خواهد و بار اضافی برای نیروگاه نخواهد داشت .

مسئولین کشور آلمان قصد دارند با کمک این نیروگاه و پروژه هایی مشابه تا سال ۲۰۳۰ به اندازه ۴۵ درصد از میزان برق خود را از منابع تجدید پذیر تامین کنند .

به گفته  مهندسان شرکت Max Bögl این نیروگاه تا سال ۲۰۱۷  آماده بهره برداری خواهد شد و قرار است ۱۳٫۶ مگاوات برق از باد و ۱۶ مگاوات از منبع آب از این نیروگاه به شبکه برق کشور آلمان وارد شود.

با هم در میهن پست تصاویر مفهومی از اولین نیروگاه بادی-آبی جهان در آلمان را تماشا می کنیم.

منبع : naturspeicher

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا