گوناگون

باران بهاری تن غبار گرفته لرستان را شست/ آسمان نفسی تازه کرد

به گزارش خبرنگار مهر، بارش های رگباری باران بهاری در آسمان استان لرستان گرد و غبار را با خود شست تا دوباره وضعیت ذرات معلق در هوای استان به استانداردها نزدیک شود.

در جدال باران و غبار در آسمان لرستان این باران بود که غبار را مغلوب کرد تا پیش بینی اداره کل هواشناسی استان نویدبخش ادامه بارشهای رگباری طی ساعات آینده باشد.

مدیر کل هواشناسی استان لرستان در این رابطه به مهر گفت: بر اساس بررسي آخرين اطلاعات هواشناسي سامانه اي بارشي از غرب کشور وارد استان لرستان شده که این سامانه همراه با رشد ابر موجب رگبارهاي خفيف بهاري همراه با رعد و برق و وزش باد در برخي مناطق استان شده است.

IMG08381275

نورالدین سپهوند عنوان کرد: اين امواج طي روزهاي شنبه و يکشنبه موجب رگبار باران و رعد و برق و وزش باد در اغلب نقاط استان مي شوند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده است که اين ناپايداري ها تا ظهر روز دوشنبه در استان ادامه پیدا کند.

سپهوند عنوان کرد: در اين مدت با افزايش سرعت وزش باد بر صحاري عراق احتمال نفوذ پديده گرد و غبار و به دنبال آن کاهش ميدان ديد افقي دور از انتظار نيست.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان در این رابطه به مهر گفت: از ساعات ابتدایی صبح امروز شاهد وقوع پدیده گرد و غبار در آسمان استان بودیم به طوریکه میزان ذرات معلق در هوای استان به 220 میکروگرم بر متر مکعب رسید.

محمد حسین بازگیر استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکروگرم در مترمکعب عنوان کرد و بیان داشت: با این تفاسیر قبل از شروع بارشهای پراکنده هوای استان در شرایط ناسالم قرار داشت.

IMG14591104

وی افزود: از ابتدای سال 93 تاکنون شاهد پنج روز آلوده در سطح استان بوده ایم.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان عنوان کرد: این در حالیست که استان لرستان طی سال گذشته شاهد 89 روز آلوده بوده است.

بنابراین گزارش امسال ورود ریزگردها به آسمان استان دیرتر آغاز شد تا هوای استان از بیستم فروردین ماه شاهد حضور این ذرات معلق باشد در حالیکه سال گذشته چهارم فروردین ماه با 325 میکروگرم بر مترمکعب آلودگی نخستین روز آلوده سال بود تا از همان روزهای ابتدایی سال 92 لرستانیها مزه گرد و غبار را بچشند.

تاخیر در ورود ذرات گرد و غبار به لرستان به نظر می رسد به دلیل بارندگیهای خوبی باشد که طی اسفندماه سال گذشته و فروردین ماه سالجاری شاهد آن بوده ایم که این موضوع را کارشناسان محیط زیست نیز تایید کرده اند.

بنابر این گزارش استان لرستان سال 88 را با 100 روز آلوده، سال 89 را با 90 روز، سال 90 را با 100 روز غبارآلود، سال 91 را با 90 روز و سال 92 را با 89 روز غبارآلود پشت سر گذاشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا