گوناگون

بارزانی: مسئولیتی در قبال تحولات عراق نداریم

رئیس منطقه کردستان عراق در ادامه اظهاراتش علیه دولت بغداد طی روزهای اخیر، بااشاره به اینکه کردها نمی‌توانند هزینه خطای دیگران را بپردازند، گفت: کُردها مسئولیتی در قبال آنچه در عراق می‌گذرد، ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سومریه نیوز، مسعود بارزانی رئیس منطقه کُردستان عراق در دیدار با مسئول بخش شمال آفریقا و خاورمیانه وزرات خارجه فرانسه بااشاره به اینکه کردها نمی‌توانند هزینه خطای دیگران را بپردازند، گفت: کُردها مسئولیتی در قبال آنچه در عراق می‌گذرد، ندارند.

وی در حالی که دولت بغداد را مسئول شرایط کنونی عراق دانست اظهار داشت که داعش با بهره گیری از اشتباهات نخست وزیر عراق در مناطق اهل تسنن مواضع خود را تقویت کرده است.

مسعود بارزانی در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای پیشمرگه از مرزها منطقه کُردستان عراق حفاظت خواهند، تاکید کرد که کُردستان به بخشی از جنگ مذهبی تبدیل نخواهد شد.

رئیس منطقه کُردستان عراق با اشاره به اینکه راه حل بحران کنونی نظامی نیست تصریح کرد که باید با تغییر سیاسی این بحران را پایان داد.

وی با اشاره به اینکه کردها در قبال تحولات کنونی مسئولیتی ندارند ابراز داشت که مردم کردستان عراق مجبور نیستند که هزینه اشتباهات دیگران را بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا