گوناگون

بازار ماهیان گرمابی در عراق داغ است

به گفته مدیرکل شیلات کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون 6200 تن محصولات شیلاتی از طریق مرز پرویزخان به خارج از کشور صادر شده است.

کیومرث شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، گفت: سال گذشته در مجموع 2500 تن انواع محصولات شیلاتی از طریق استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل شیلات کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شد امسال میزان کل صادرات محصولات شیلاتی از مرزهای استان به 3000 تن برسد که از ابتدای امسال تاکنون 6200 تن انواع آبزیان تولیدی در استان کرمانشاه و سایر استان‌ها از طریق مرز پرویزخان به خارج از کشور صادر شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال میزان کل صادرات آبزیان از طریق مرزهای استان به رقمی حدود 9 هزار تن برسد.

وی گفت: ماهیان گرمابی بازار مناسبی در کشور عراق دارد.

شهبازی در ادامه با بیان این‌که برنامه‌های ویژه آموزش شیوه طبخ محصولات شیلاتی در کشور عراق اجرا شده است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه انواع آبزیان با ذائقه عراقی‌ها عجین شده‌اند.

وی با بیان این‌که خوشبختانه آبزیان بازار خوبی در کشور عراق پیدا کرده‌اند و دیگر نگران بازار فروش نیستیم، گفت: این اقدام ارزآوری خوبی را برای استان به همراه خواهد آورد.

وی در ادامه با بیان این‌که در سال‌های قبل حجم زیادی از محصولات شیلاتی استان از طریق استان خوزستان به کشور عراق صادر می‌شد، گفت: از آنجایی که اجازه ورود کامیون‌های حمل محصولات آبزی از طریق مرزهای پرویزخان و قصرشیرین به کشور عراق داده نمی‌شد و با توجه به دمای بالا و فسادپذیری بالای محصولات شیلاتی بیشترین حجم صادرات محصولات آبزی استان از طریق استان خوزستان انجام می‌شد که این مشکل با فراهم شدن امکان ورود ماشین ویژه حمل و نقل آبزیان به نقاط مختلف کشور عراق مرتفع شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا