گوناگون

ظرفیت‌های بخش تعاون، پتانسیلی برای آحاد جامعه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: بخش تعاون از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است که همه آحاد جامعه می‌توانند از آن منتفع شوند.

احمد غریوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه زنجان، با بیان اینکه بخش تعاون به لحاظ برخورداری از توانمندی بالا، قادر است در همه حوزه‌های اقتصادی ورود پیدا کرده و فعالیت چشم‌گیری داشته باشد، افزود: این در حالی است که تعاونی‌ها امروز فقط با 40 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند که تداوم این روند باعث می‌شود تا این بخش آن‌ طور که باید نتواند از ظرفیت‌های خود برای توسعه اقتصاد ملی استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند کارآفرینان را که بخش تعاونی از ظرفیت آن‌ها بهره‌مند است، حمایت کنند، تصریح کرد: بخش تعاون با پتانسیلی که دارد، قادر است بار سنگینی را از دوش دولت در زمینه ایجاد اشتغال بردارد، از این رو باید نسبت به رفع مشکلات کارآفرینان و توجه به این بخش که گردانندگان اصلی تعاونی‌ها هستند اهتمام ویژه صورت گیرد.

غریوی با یادآوری اینکه تعاونی‌ها به دلیل ساختاری که دارند، می‌توانند همه آحاد جامعه را در بخش‌های مختلف در خود جای دهند، اظهارکرد: یکی از وظایف ذاتی شرکت‌های تعاونی، ایجاد اشتغال است که معتقدیم این بخش تا به امروز به دلایل مختلف نتوانسته است در این زمینه کارآیی لازم را داشته باشد، از طرف دیگر برای موفقیت در این زمینه می‌توان افراد را به آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ترغیب کرد و آن‌گاه این افراد با توجه به مهارتی که دارند، در شرکت‌های تعاونی جذب شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان در ادامه با اشاره به فعالیت 3856 تعاونی در سطح استان زنجان، خاطرنشان کرد: 57 درصد این تعاونی‌ها فعال هستند. این در حالی است که فهرست تعاونی‌های غیرفعال احصا شده و نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا