گوناگون

بازرسی از 3100 واحد صنفی در ورامین/ معرفی 238 واحد متخلف به تعزیرات حکومتی

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز سید رضا طباطبایی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان ورامین با اشاره به ضرورت نظارت بر بازار و برخورد با متخلفان و سودجویان این حوزه اظهار داشت: نظارت‌ها بر بازار باید به نحوی صورت بگیرد  تا سودجویان اجازه افزایش قیمت و اجحاف به مردم را نداشته باشند، در این راستا هماهنگی بین ادارت و نهادهای عضو ستاد تنظیم بازار امری ضروری و غیر قابل انکار است که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها بیان کرد: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها از مهمترین برنامه های دولت تدبیر و امید است و باید با تلاش مسئولن و مدیران در اجرای صحیح و دقیق فاز دوم هدفندی یارانه ها، شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی تحقق یابد.

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی است

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت: اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر در اقتصاد کشور محسوب می شود و لازم است تا تمامی مدیران دستگاه های اجرایی با عزم همگانی و مدیریت جهادی در اجرای هرچه بهتر این مرحله تلاش کنند.

وی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها را در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و متذکر شد: حرکت دولت یازدهم در راستای اقتصاد است که بخشی از آن در قالب مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اجرا می شود زیرا با اصلاح قیمت ها و اجرای مرحله دوم برخی مشکلات برطرف می شود و طبق برنامه ریزی صورت گرفته با اصلاح قیمت ها، بخشی از منابع حاصله به بخش درمان، امنیت غذایی گروه های آسیب پذیر، حمایت از تولید و بهینه سازی انرژی اختصاص پیدا می کند که امیدواریم اثرات آن در زندگی مردم در کمترین زمان ممکن مشخص شود.

طباطبایی تأکید کرد: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته از سوی مسئولین، بحث اجرایی شدن مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها به خصوص در زمینه افزایش قیمت حامل های انرژی به خوبی انجام شده و هیچ مشکلی در سطح شهرستان مشاهده نشده است.

بازرسی از 3100 واحد صنفی ورامین

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین نیز در این نشست با اشاره به رسیدگی به شکایات مردم در کمترین زمان ممکن بیان کرد: تلفن 124 برای پاسخگویی به شکایات شهروندان پیش بینی شده و در کمترین زمان پس از اطلاع شهروندان و بررسی تخلف، در صورت صحت ادعا پرونده تشکیل می شود.

حسن میرزایی افزود: طرح نظارت مستمر بر واحدهای صنفی شهرستان از سوی بازرسین این اداره و مجامع امور صنفی در تمامی ایام اجرا شده و طی آن بیش از سه هزار و 100 واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفتند.

هشدار به کم و گران فروشان

وی ادامه داد: با هماهنگیهای انجام شده، گشتهای مشترک با ادارات تعزیرات حکومتی، شبکه بهداشت و درمان و همچنین پلیس آگاهی نیز در سطح شهرستان فعال هستند و برای رسیدگی به موقع به تخلفات احتمالی و ایجاد زمینه مناسب برای تأمین مایحتاج عمومی مردم  اقدامات لازم صورت می پذیرد.

میرزایی اضافه کرد: این بازرسی ها با هدف کنترل قیمتها و مقابله با تخلفات احتمالی در بازار عرضه کالاهای پر مصرف صورت خواهد پذیرفت و بازرسیهای مشترک دستگاه های نظارتی و قضایی از واحدهای صنفی مرتبط با این امر تشدید خواهد شد.

وی از معرفی 238 واحد صنفی متخلف به اداره تعزیرات حکومتی ورامین خبر داد و یادآور شد: این واحدها به دلایلی نظیر کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور متخلف شناخته شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا