گوناگون

باز پس‌گیری اراضی دولتی از متصرفان در البرز ادامه دارد

مدیر کل راه و شهرسازی استان از وجود بیش از 14 هزار هکتار اراضی دولتی در استان البرز خبر داد.

حیدر نوروزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهارکرد: در حال حاضر بیش از 14 هزار هکتار اراضی دولتی در استان البرز وجود دارد که طی سال‌های گذشته برخی افراد سودجو اقدام به تصرف بخشی از آنها نموده‌اند.

وی افزود: اراضی دولتی بیت المال بوده و حق فرد و یا گروه خاصی از افراد نیست بنابراین باید با معارضین این زمین ‌ها برخورد جدی صورت بگیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد سودجویان از موقعیت‌های پیش آمده سوء استفاده کرده و با تملک زمین‌های دولتی حق سایرین را تضییع و به منابع ملی آسیب وارد کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اداره کل راه و شهرسازی استان با جدیت تمام در مقابل متصرفان زمین‌های دولتی می‌ایستد و زمین‌هایی را که به تصرف درآورده‌اند از آنها باز پس می‌گیرد.

نوروزی تصریح کرد: طی چند مدت اخیر 12 هکتار از زمین‌های دولتی اشتهارد و 9 هکتار از این زمین‌ها در شهرستان‌های طالقان و کرج از افراد سودجو پس گرفته شده و مجدداً به دولت بازگردانده شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تصویب مصوباتی در خصوص پروژه‌های کمربند سبز کرج و خط چهار هزار اشاره کرد و گفت: با حضور مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن در استان البرز وضعیت این دو پروژه به طور کامل بررسی و در نهایت برای تسریع در اجرای این پروژه های مصوباتی تصویب شد.

این مسئول ابراز کرد: در این دیدار به جز این دو پرونده، 28 پرونده دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفته تصمیمات مناسبی در خصوص آنها اتخاذ شد.

وی درپایان گفت: به دلیل شرایط خاص استان البرز مباحث مربوط به زمین‌های این استان با حساسیت و جدیت خاصی پیگیری می‌شود و شهروندان مطمئن باشند این اداره کل اجازه نمی‌دهد نه حقی از آنها ضایع شود و نه حقوق دولت نادیده گرفته شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا