گوناگون

بالا رفتن آمار طلاق با کاهش رشد جمعیت رابطه مستقیم دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود ترابی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر دامغان در محل مصلی امام خمینی (ره) این شهر ضمن تاکید بر ارتباط مستقیم بالا رفتن آمار ازدواج و کاهش رشد جمعیت افزود: باید تلاش کنیم به خواسته های رهبری انقلاب در افزایش رشد جمعیت که همان خواست اسلام و دستورات دینی است در جامعه توجه کنیم.

فتح خرمشهر یک نصرت الهی بود

وی همچنین به فرا رسیدن روز سوم خرداد سالگرد فتح خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی اشاره و خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر با حضور رزمندگان اسلام و حمایت الهی به انجام پیروزی را نصیب ملت ایران کرد.
ترابی یادآور شد: استقامت ملت ایران و رزمندگان اسلام و گام برداشتن تا پای جان، زمینه ساز فتح خرمشهر شد و سندی پرافتخار برای ملت ایران به ارمغان آورد تا برای  همیشه در تاریخ به یادگار بماند.

امام جمعه دامغان به ارتقاء مرکز علمی کاربردی جهاد کشاورزی رسول اکرم(ص) دامغان به مرکز ملی و بین المللی اشاره و تصریح کرد: تحقق این امر مهم با حمایت های مسئولان و مردم بود و نشان دهنده آنست که هر جا پیگیری با جدیت همراه باشد دستاوردها و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

 انتقاد از طرح سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه

امام جمعه دامغان بار دیگر با انتقاد از طرح سامانه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تاکید کرد: نزورات حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) و کمک های مردمی به اماکن و امامزادگان باید در همان مکان هزینه شود و در جای دیگر خرج نشود.

وی عنوان کرد: کسی مخالف با هزینه بودجه های فرهنگی نیست بلکه خواست مردم این است که بودجه  فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و فرهنگی در جای خود هزینه شود.

امام جمعه دامغان اشاره به انتخاب هیئت امنای جدید حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) دامغان ابراز امیدواری کرد امور نظارتی و فرهنگی بهتر از گذشته به انجام رسیده و گام های موثری در این امر برداشته شود.

ترابی با بیان اینکه شنیده شده است دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان قصد تصویه حساب با تعدادی از نیروهای قراردادی این واحد دانشگاهی را دارد اذعان داشت: انسان دوستی، محبت و مهربانی از خصوصیات ممتاز دین اسلام و پیامبر اکرم(ص) بوده و دانشگاه آزاد باید با توجه به این اوامر در این حرکت خود تجدید نظر کند.

وی در خاتمه به فرا رسیدن سالروز شهادت هفتمین امام شیعیان حضرت امام موسی کاظم (ع) اشاره و مطالبی در زمینه جایگاه و شخصیت آن حضرت بیان کرد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا