گوناگون

بانوان خیر چهار میلیارد برای تجهیز مدارس استان بوشهر کمک کردند

81145965 5663800

به گزارش ایرنا، فاطمه دهقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تاکنون در استان بوشهر با همکاری بانوان خیر 20 باب مدرسه احداث و 15 هزار هزار متر مربع زمین برای ساخت مدرسه توسط بانوان اهدا شده است.

وی اضافه کرد: اکنون ستاد بانوان خیر مدرسه ساز استان بوشهر 500 عضو دارد.

دهقانی با تاکید بر نقش بانوان در جامعه گفت: بانوان نقش بسزایی در ترویج فرهنگ خیر خواهانه در جامعه دارند و امیدواریم انجام این گونه اعمال خیر خواهانه فقط محدود به امر مدرسه سازی نباشد.

وی بیان کرد: امیدواریم این گونه برنامه ها زمینه رشد و ارتقای حرکت های خیر خواهانه در دیگر ابعاد مورد نیاز بویژه در حوزه سلامت و کمک به بیماران سرطانی، کمک به زنان سرپرست خانوار و مراکز نگهداری معلولان و سالمندان که امروزه نیاز به وجود تشکیلاتی منسجم برای حمایت از آنان در استان بوشهر احساس می شود نیز گسترش یابد، زیرا مشارکت درامر خیرخواهانه در زمینه های مورد نیاز زمینه ساز پیشرفت و توسعه استان خواهد بود.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر بیان کرد: به منظور تجلیل از بانوان خیر، همایشی در روز یکشنبه چهاردهم ماه جاری در محل سالن دانشگاه پردیس خواهران تربیت معلم بنت الهدی بوشهربرگزار می شود.

دهقانی افزود: ادارکل نوسازی مدارس استان بوشهر با همکاری آموزش و پرورش، مجمع خیرین(ستاد بانوان) مدرسه ساز استان بوشهر و دفتر امور بانوان استانداری بوشهر قصد دارد همایشی را در روز یکشنبه چهاردهم ماه جاری در محل سالن دانشگاه پردیس خواهران (تربیت معلم بنت الهدی)برگزار کند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف این همایش اشاعه فرهنگ مشارکت و جلب کمک های مردمی در حوزه ساخت و تامین فضای آموزشی و پرورشی مناسب در سطح استان است، زیرا با توجه به منابع محدود دولتی در ارتقای سطح کمی و کیفی فضاهای آموزشی حضور خیرین مدرسه ساز در این امر مقدس از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

دهقانی گفت: بدون تردید بانوان خیر، نقش تعیین کننده و به سزایی با حضور موثر در عرصه مدرسه سازی و تشویق همسران و فرزندان خود ایفا می کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش اظهارکرد: آموزش و پرورش خانه دوم مردم است و مردم نیز آنرا اداره می کنند و در واقع باید به این نهاد دیدگاه سرمایه گذاری داشته باشیم و نه هزینه ای.

دهقانی اضافه کرد: اگر خانواده ها در امر آموزش هزینه کنند موفق خواهند بود، هزینه در این مسیر یعنی اجرای یک کار زیربنایی که باعث می شود زمینه های پیشرفت فراهم شود.

وی با اشاره به مشارکت بانوان استان در امر مدرسه سازی گفت: احداث مدارس توسط خیران موجب ارتقای شاخص های آموزش و ایجاد بستر مناسب برای برخورداری تمامی دانش آموزان در مناطق محروم از امکانات تحصیلی را فراهم خواهد ساخت.

دهقانی با تبریک روز معلم به تمامی معلمان استان بوشهر اظهار داشت: معلمان نقش مهم و تاثیرگذاری در جامعه بر عهده دارند و تجلیل از این قشر امری لازم است.

وی افزود: نمی توان با زبان شخصیت والای معلمی را که همان شغل انبیاست بازگو کرد، به طوری که خدای متعال آن را شغل پیامبران قرار داده و معلم، انسان مقدسی است که تأثیر کلام وی، هدایتگر دانش آموزان است. ک/2

629/539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا