گوناگون

بانک مهر اقتصاد گام های موثری در زمینه بانکداری اسلامی برداشته است

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل  بانک مهر اقتصاد استان ظهر یکشنبه با امیر شهری فرمانده قرارگاه لشگر 16 زرهی قزوین دیدار و گفتگو کرد.

امیر عبدالرضا شهری در این دیدار اظهارداشت: در سال اقتصاد و فرهنگ قرار داریم سالی که فرهنگ در کنار اقتصاد قرار گرفته که نشان از اهمیت بالای فرهنگ است.

وی با بیان اینکه بانکداری اسلامی یکی از موضوعات بانکی است که باید فرهنگ آن در بین مردم و بانکها نهادینه شود افزود: بانک مهر اقتصاد یکی از بانک هایی است که با ورود به حوزه بانکداری اسلامی گام های موثری در این زمینه برداشته است و با ارایه خدمات بانکی و تسهیلات به عموم مردم نقش بسزایی در مرتفع کردن مشکلات مردم داشته است.

در ادامه محمد تقی نوروزی  مدیر کل بانک مهر اقتصاد استان قزوین  ضمن ارایه گزارش از فعالیت های بانک مهر اقتصاد در حوزه بانکداری اسلامی بیان داشت: بانک مهر اقتصاد خود را متعهد و ملزم به پیروی از سيستم بانکداري اسلامی مبتني بر قوانين ناب اسلامي و نظريات اقتصادانان و علماي اسلامی می داند. از اصلی ترین مبانی بانکداري اسلامي “حرمت ربا” است که طبق موازين مقدس اسلام هر مسلماني از آن منع شده است.

نوروزی افزود: بانک مهر اقتصاد استان قزوین جهت آشنایی مردم با بانکداری اسلامی اقدام به برگزاری نمایشگاه و مسابقه بانکداری اسلامی در نماز جمعه نموده و مسابقه اینترنتی آشنایی با عقود اسلامی را با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان نیز اجرا کرده است و در قالب طرح مصباح در دیدار با مسئولان استان اقدام به معرفی بانکداری اسلامی کرده است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا