گوناگون

بانگ ها گره سیمان سمنگان خراسان شمالی را باز کنند

81158271 5684964

ˈنظرعلی نظریˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: این در حالی است که براساس موافقت اصولی، در صورت تامین به موقع اعتبار این واحد باید در سال 90 به تولید می رسید.

وی اضافه کرد: عملیات ساختمان این واحد صنعتی با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی رو به اتمام است و با دریافت تسهیلات ارزی و ریالی برای خرید ماشین آلات مورد نیاز از خارج کشور، این واحد صنعتی می تواند تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: بانک ملی خراسان شمالی به عنوان بانک عامل برای بازگشایی ال سی انتخاب شده و ما برای خرید تجهیزات به حدود یک هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی نیاز داریم.

نظری گفت: قرارداد برای خرید تجهیزات این واحد صنعتی با کشور چین منعقد شده و با بازگشایی ال سی و تامین اعتبار ارزی و ریالی ماشین آلات آن به استان حمل خواهد شد.

به گفته وی تحریم و نیز سهل انگاری بانک عامل موجب شده تا روند بازگشایی ال سی طولانی شود و در این بخش سرمایه گذار اصلی متضرر خواهد شد.

مدیر اجرایی سیمان سمنگان گفت: تاکنون 400 میلیارد ریال اعتبار از شرکت اقتصادی آستان قدس رضوی به عنوان سرمایه گذار برای این طرح هزینه شده و برای جلوگیری از تضرر سرمایه گذار باید این پروژه صنعتی هر چه سریعتر وارد چرخه تولید شود.

نظری گفت: با بهره برداری از این واحد صنعتی علاوه بر اشتغال مستقیم حدود یک هزار نفر، روزانه سه هزار و 300 تن به ظرفیت تولید سیمان استان افزوده می شود.

وی افزود: در شرایط کنونی کلید حل مشکلات سیمان سمنگان در شهرستان مانه و سملقان در دست بانک عامل است و باید هر چه زودتر برای بازگشایی ال سی اقدام کند.

عملیات اجرایی کارخانه سیمان سمنگان در زمینی به مساحت 100 هکتار در سال 86 در شهرستان مانه و سملقان آغاز شد.

اکنون استان خراسان شمالی دارای یک واحد تولیدی سیمان در شهرستان بجنورد است که روزانه دو هزار تن سیمان تولید می کند و سال قبل 360 هزار تن سیمان تولیدی این واحد به ارزش 41 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

2712/626 / 1495

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا