گوناگون

باید فضایی ایجاد شود تا خبرنگاران‌ کاستی‌ها را بازگو کنند

‌استاندار کرمانشاه گفت: باید فضایی ایجاد شود تا رسانه‌ها بتوانند با آزادی و بدون لکنت زبان مسائل را مطرح و کاستی‌ها را بازگو کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، مهندس ابراهیم رضایی بابادی در مراسمی که شب گذشته(17 مرداد)به مناسبت روز خبرنگار در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار و با تاکید بر لزوم داشتن جامعه‌ای دانا، مطلع و روشن اظهار کرد: خبرنگاران تنها قشری هستند که در بالا بردن سطح آگاهی و اطلاع مردم می‌توانند نقش اساسی داشته باشند.

وی مطبوعات و رسانه‌ها را رکن چهارم دموکراسی نامید و اظهار کرد: این امر جایگاه بالا و ارزشمند رسانه را نشان می‌دهد و در این میان خبرنگاران به عنوان رکن اصلی رسانه‌ها بار عظیمی را بر دوش دارند.

رضایی تصریح کرد: آنچه که امروز دغدغه مدیران استان به شمار می‌رود ارتقاء جایگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه است که باید در این زمینه اهتمام بیشتری صورت گیرد.

وی اظهار کرد: تمام تلاش دولت تدبیر و امید بر این است تا خبرنگاران بتوانند فارغ از دسته بندی‌های سیاسی با آزادی و آزاد منشی و بدون لکنت زبان مسائل را مطرح و کاستی‌ها را گوشزد کنند.

استاندار کرمانشاه صداقت را وجه تمایز دو رسانه عنوان و اظهار کرد: بزرگ نشان دادن کاستی‌ها هنر نیست و هنر واقعی بیان مشکلات به شکل منصفانه و با پرهیز از هرگونه غرض ورزی است.

وی تصریح کرد: ما آماده شنیدن و پاسخگویی به مشکلاتی هستیم که از طریق رسانه‌ها مطرح می‌شود، اما در این بین نباید اشکالات و کاستی‌ها بزرگنمایی شده و غرض‌ورزی‌های شخصی در بیان مشکلات دخیل شود.

رضایی با اشاره به وجود پتانسیل‌ها و استعدادهای بسیار در همه زمینه‌ها در استان، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون استفاده آن‌چنانی از این استعدادها و پتانسیل‌ها صورت نگرفته و تلاش ما این است تا از ظرفیت‌های موجود در راستای پیشبرد و توسعه استان به نحو مطلوب استفاده کرده و در عملکرد شفافیت داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود نقدهای بسیار به دولت در استان طی یک سال گذشته عنوان کرد: از این بابت خوشحالیم زیرا مهم جو و فضایی است که باید برای بیان انتقاد و تبادل نظر در استان وجود داشته باشد که خوشبختانه این فضا فراهم شده است.

وی تصریح کرد: آنچه که مهم است اینکه رسانه‌ها بتوانند حرف خود را بزنند و حساسیت‌ها را بازگو کنند و تمام تلاش دولت تدبیر و امید این است که فضای آرامی را ایجاد کند تا بتوان مشکلات بازگو شده و برای آنها راه حل پیدا شود.

وی تصریح کرد: هدف ما این است تا اخلاق را بر مناسبات استان حاکم کنیم.

وی اظهار کرد: در کنار ایجاد این فضا، باید استعدادهای استان به صحنه آورده شده و مشکلات قابل رفع و نیازها و خواسته‌ها مردم به طور جد پیگیری شود.

رضایی عنوان کرد: انتظار ما از رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت این است که خدمتگزاران جامعه را با کمک و همراهی خود و نیز نقد منصفانه و مشفقانه یاری دهند.

وی ابراز امیدواری کرد، برگزاری چنین جلساتی در مقاطع مختلف زمانی تداوم داشته تا مسئولین استان بتوانند بهره مندی بیشتری از نظرات و بیان مشکلات از زبان رسانه‌های استان داشته باشند.

استاندار کرمانشاه پاسخگو بودن را سیاست اصلی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: تنها انتظار دولت از رسانه‌ها بیان نقد بر اساس واقعیت‌های موجود جامعه است.

وی با بیان اینکه مطالب غیرواقعی مورد تایید هیچکس نیست، عنوان کرد: رسانه‌ها نباید ذهن مردم را با بیان مطالب غیر واقعی به آشوب بکشانند.

وی با تاکید بر راه اندازی شورای روابط عمومی‌ها، اظهار کرد: تشکیل اتاق رسانه هم ایده مناسبی است که باید پیگیری شود.

در این مراسم جمعی از فعالین رسانه ای استان نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

در پایان این مراسم از خبرنگاران استان و نیز خانواده مرحوم ملکی شجاع خبرنگار پیشکسوت استان تقدیر شد.

خبرنگار: 3

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا