Mihanpostپیشنهاد سردبیرشهر سازیمحيط زيست

بحران آب شهر فلینت ایالت میشیگان با راهکار گوگل حل خواهد شد !

گوگل برای حل بحران آب شهر فلینت ایالت میشیگان دست به کار شده و با کمک محققان دانشگاه میشیگان اقدام به توسعه یک نرم افزار کرده است . این نرم افزار می تواند روند بازسازی زیر ساخت آب آشامیدنی در این ایالت را در هر لحظه به مردم گزارش کند . برای مشاهده توضیحات بیشتر با میهن پست همراه شوید .

مسئولین شهر فلینت ایالت میشیگان در سال ۲۰۱۴  حل بحران آب تامین آب خود را از شهر دیترویت که برای تقریباً نیم قرن تامین کننده آب آن ها بود به رودخانه فلینت تعویض کردند و این حرکت در حقیقت برای کاهش هزینه‌ ها انجام شد ، اما پس از این کار بیماری لژیونر  که نوعی از بیماری سینه‌ پهلو محسوب می شود در شهر فراگیر شد. این بیماری باعث مرگ ۱۰ نفر و بحرانی شدن وضع ۷۷ انسان دیگر شد .

بحران آب در این ایالت به حدی بوده است که حتی رییس جمهور اوباما نیز پس از اعلام استاندار در این ایالت وضع فوق العاده اعلام کرد . اما حالا پس از دو سال این ایالت همچنان درگیر بحران آب است با وجود بودجه ۱۷۰ میلیون دلاری که مسئولین برای بازسازی زیرساخت آب آشامیدنی برای ایالت میشیگان در نظر گرفته اند این روند احتمالا تا چندین ماه و حتی سال آینده  ادامه خواهد داشت .

بحران آب شهر فلینت

برای حل بحران آب شهر فلینت در ایالت میشیگان آمریکا حالا محققان دانشگاه میشیگان با کمک گوگل درحال توسعه یک وب سایت و اپلیکیشن موبایل هستند که مردم را از روند بازسازی این زیر ساخت مطلع می سازد . در این اپلیکیشن که Mywater-Flint app نام گرفته کاربران می توانند میزان آلودگی در هر کدام از خانه های شهر را پیش بینی کرده و وضعیت آب و توزیع فیلترها را داشته باشند .

هدف اصلی از ارائه و توسعه این اپلیکیشن بیشتر شفاف سازی روند بازسازی و توزیع فیلتر ها برای مردم است . چراکه درصورت عدم شفاف سازی روند پروژه برای مردم آنها بسیار خشمگین تر شده و تصور می کنند دولت هیچ کاری برای بهبود وضیعت نخواهد کرد .

منبع : engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا