Mihanpostپیشنهاد سردبیرمحيط زيست

تخم گذاری مرغ دریایی ۶۶ ساله شگفتی ساز شد + عکس

تخم گذاری مرغ دریایی ۶۶ ساله شگفتی ساز شده است که این مرغ دریایی تخم‌گذار که به عنوان پیرترین مرغ دریایی شناخته شده است به تازگی بعد از بازگشت به پناهگاه حیات‌وحش در هاوایی ، تخم‌گذاری کرده و خوابیدن روی تخم‌ها را آغاز کرده است. مرغ دریایی Wisdom با وجود سن بالایی که داشت، به تازگی در ۶۶ سالگی تخم‌گذاری کرد و همین کار باعث شگفتی کارکنان پناهگاه ملی حیات‌وحش جزیره آب‌سنگ مرجانی «میدوی» در هاوایی شد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

با وجود این که این مرغ دریایی دهه ششم زندگی‌اش را سپری می‌کند و تا به حال رکورد تخم گذاری مرغ دریایی با ۶۶ سال سن را ثبت کرده است توسط کارکنان پناهگاه با بستن یک باند قرمز کمک به دور پای راستش، تحت کنترل قرار گرفته است.

تخم گذاری مرغ دریایی ۶۶ ساله در حالی این روزها از نگاه علمی و زیست محیطی مورد توجه قرار گرفته است که اولین بار این کار را یک زیست‌شناس در سال ۱۹۵۶ انجام داد که در آن زمان هم مرغ دریایی قصد تخم‌گذاری داشت. زیست‌شناسان تخمین می‌زنند که این پرنده باید بیش از ۶۰ سال داشته باشد.

تخم گذاری مرغ دریایی 66 ساله
تصویری از تخم گذاری مرغ دریایی ۶۶ ساله

این پرنده از سال ۲۰۰۶ تاکنون نه پرنده را به بلوغ رسانده است و قرار است به زودی از تخم‌های جدیدش نگهداری کند و در انتظار بازگشت جفت خود «Akeakamai» منتظر می‌ماند.

مرغ دریایی Laysan موسوم به Wisdom هر سال در همان لانه‌ قبلی تخم‌گذاری می‌کند و روی تخم‌ها می‌خوابد. «میدوی» در حدود ۱۹۰۰ کیلومتری شمال غربی «هونولولو» واقع شده است. زیستکاه حدود ۹۹/۷ درصد مرغ‌های دریایی Laysan در شمال غربی جزایر هاوایی است.

منبع : ksdk

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا