Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

تولید نخستین سمعک هوشمند توسط محققان دانشگاه اوهایو

تولید نخستین سمعک هوشمند توسط محققان دانشگاه اوهایو در حالی انجام شده که این سمعک ها می توانند صداهای اضافی و مزاحم را بصورت کامل حذف کرده و تنها صداهای واضح را تقویت می کنند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه شوید .بزرگترین نقص سمعک های معمولی در عدم تشخیص و تفکیک صدای اطراف در محیط ها شلوغ است . این سمعک ها هنگامی که فرد در یک محیط شلوغ باشد نمی توانند صداها را از یکدیگر تفکیک کرده و یک صدای واضح را به گوش بیمار برساند . از سوی دیگر افرادی که از سمعک استفاده می کنند نمی توانند صداهای دور شونده و یا نزدیک شونده را تشخیص دهند و همین نقص می تواند برای این افراد بسیار خطرساز باشد .

به گزارش سازمان جهانی بهداشت بیش از ۷۶۶ میلیون نفر در سراسر جهان با مشکل شنوایی رو به رو هستند و بسیاری از آنها نیز از سمعک استفاده می کنند . به همین دلیل محققان دانشگاه اوهایو دست به کار شده و اقدام به ساخت نخستین سمعک هوشمند کردند . این محققان با استفاده از چند فیلتر صوتی دیجیتال حجم صدا های مزاحم و در حقیقت همان صداهای زمینه غیر ضروری  را پایین آورده و در عوض صدای مکالمه اصلی را بالاتر می برند . این سمعک هوشمند با فیلتر های صوتی دیجیتال و تفکیک صدای افراد با پس زمینه می تواند میزان شنوایی فرد را از ۱۰ تا ۹۰ درصد بالاتر ببرد .

تولید نخستین سمعک هوشمند توسط محققان دانشگاه اوهایو

همچنین گفته شده که سمعک هوشمند ساخته شده توسط محققان دانشگاه اوهایو بصورت کاملا هوشمند می تواند صداهای موجود را اولویت بندی کرده و بر همین اساس آن را تقویت کند . به این صورت این سمعک می تواند صداهای دور شونده و نزدیک شونده را نیز با کنترل میزان حجم تقویت کنندگی برای فرد مشخص کند .

دانشگاه اوهایو یکی از دانشگاه‌های معتبر ایالات متحده آمریکا بوده و کمپس اصلی آن در شهر اتنز در ایالت اوهایو واقع است. دانشگاه اهایو در سال ۱۸۰۴ تأسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه منطقه ایالت‌های غرب میانه آمریکا و نهمین دانشگاه قدیمی در کل ایالات متحده آمریکا می‌باشد. دانشگاه اهایو در رتبه‌بندی بهترین دانشگاههای آمریکا در مجلات و وبسایت‌های معتبر نظیر فرچون یواس نیوز اند ورلد ریپورت، بلومبرگ بیزنس‌ویک و فوربز همیشه در بین ۱۰۰ دانشگاه اول قرار داشته است. دانشگاه اهایو به همراه دانشگاه پرینستون، دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس و بوستون کالج بیشترین برندگان برنامه فولبرایت را در آمریکا داراست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا