Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ساخت دست مصنوعی ارزان قیمت توسط دانشمندان کالج ایتالیکا در نیویورک

ساخت دست مصنوعی ارزان قیمت توسط دانشمندان کالج ایتالیکا در نیویورک درحالی انجام شده که این دست مصنوعی تنها با قیمت ۱۵ دلار در دسترس خواهد بود . این دست مصنوعی که توسط یک چاپگر سه بعدی ساخته شده ارزان ترین پروتز ساخته شده برای انسان است برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه شوید .معمولا انواع دست های مصنوعی  ساخته شده توسط دانشمندان که توانایی حرکت را دازند بسیار گران قیمت بوده و در دسترس هر کسی قرار ندارد به  همین دلیل دانشمندان کالج ایتالیکا در نیویورک با استفاده از یک چاپگر سه بعدی اقدام به ساخت یک دست مصنوعی کرده اند که تنها ۱۵ دلار هزینه دارد . این دست یک پروتز بسیار ارزان قیمت بوده که می تواند توانایی کنترل انگشتان را به فرد معلول از ناحیه دست برگرداند .

اما تنها کسانی می توانند از این دست مصنوعی  استفاده کنند که قادر به تکان دادن مچ دست خود هستند . این افراد پس از نصب این دست روی مچ خود می توانند انگشتان خود را تکان داده و کار هایی مانند گرفتن توپ ، نوشتن و حتی چنگ زدن را انجام دهند .

دست مصنوعی

دانشمندان این کالج ابتدا در آزمایشگاه چاپ سه بعدی خود یک فیلم از فردی مشاهده کردند که با کمترین هزینه و امکانات یک  پنجه مصنوعی ساخته بود  و این منبع الهامی بود تا آنها این دست مصنوعی را بسازند . آنها سپس با کمک طراحی های قابل دسترس اینترنتی در زمینه چاپ سه بعدی پروژه خود را آغاز کرده و آن را بصروت کامل مونتاژ کردند .

اما جالب است بدانید که این پروژه پس از انجام مراحل اولیه تنها در یک روز ساخته شد و حالا نیز دانشمندان قصد دارند تا قابلیت های این اختراع ارزان قیمت خود را افزایش داده و کارآمد تر کنند . البته سازنده این دستگاه در حال حاضر با یک سازمان خصوصی برای رساندن این دست به افراد نیازمند در حال همکاری است .

منبع : makemefeed

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا